ملزومات هوشمند سازی ساختمان

چاپ صفحه

ملزومات هوشمند سازی ساختمان
هوشمند سازی ساختمان یکی از مباحث محبوب در دنیای امروز است؛ چرا که با به روز شدن تجهیزات، سیستم‌های خانه هم شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته اند و به نوعی به اینترنت و سایر تجهیزات جدید متصل کرده‌اند. برای بی سیم کردن و یا هوشمند سازی تجهیزات ساختمان باید آن‌ها را به نحوی آن را به اینترنت وصل کنید تا هوشمند شود. در این مقاله در سانا در نگاهی به وسایل و تجهیزاتی می‌اندازیم که برای هوشمند سازی ساختمان به آن نیاز دارید. البته پیش از آن که بخواهید به سراغ هوشمند سازی ساختمان بروید و برای آن هزینه کنید باید اول مشخص کنید که کدام یک از بخش‌های خانه اولویت بیشتری دارد؛ چرا که به شما کمک زبادی برای خرید تجهیزات یا گجت‌ها می‌کند.

آشنایی با هاب
برای این که عملیات هوشمند سازی ساختمان را آغاز کنید به یک هاب نیاز دارید. هاب یکی از اصلی ترین تجهیزات هوشمند سازی است؛ به افراد کمک می‌کند تا بتواند همه تجهیزات را کنترل و بررسی کند. وجود هاب باعث شده تا اگر گوشی موبایل‌تان همراهتان نباشد بتوانید سایر وسایل را کنترل کنید. اگر از هاب استفاده نکنید، اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که با آن‌ها می‌توانید خانه را کنترل کنید؛ اما همیشه باید همراهتان باشند. هاب انواع مختلفی دارد که عبارتند از هاب الکسا و هاب گوگل هوم.

الکسا هاب
یکی از ابزارهای هوشمند سازی ساختمان است که به وسیله شرکت آمازون به بازار وارد شده است. الکسا هاب دارای سیستم‌هایی برای دریافت دستورات صوتی است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تجهیزات را کنترل کنید.

گوگل هوم
گوگل هوم دستگاهی شبیه به استوانه است که از نام آن مشخص است که به وسیله شرکت گوگل معرفی شده است. گوگل هوم به افراد خانه این قابلیت را می‌دهد که با استفاده از دستورات صوتی آن، روشن و خاموش کردن سیستم روشنایی، تلویزیون و درب خانه را در کنترل داشته باشند.

سایر وسایل هوشمند سازی ساختمان
برای این که بخواهید خانه را هوشمند سازی کنید باید یک سری دیگر از وسایل را هم در دست داشته باشید که در ادامه نگاهی به لیست آن‌ها خواهیم انداخت.

سیستم روشنایی هوشمند
چراغ هوشمند ساختمان یکی دیگر از تجهیزاتی است که به بازار معرفی شده است؛ لامپ‌های هوشمند جای لامپ معمولی خانه قرار می‌گیرد و با اپلیکیشن و وسایل هوشمند دیگر هماهنگ شده و دستورات خاموش و روشن شدن را دریافت می‌کند. شرکت‌های گوناگونی با افزایش روند هوشمند سازی ساختمان فعالیت می‌کنند اما سیستم روشنایی هوشمند phillips hue یکی از محبوب ترین برندهای موجود در این زمینه است.

پریز برق
پریزهای برق همانطور که در برق کشی معمولی ساختمان اهمیت دارند در هوشمند سازی هم نقش پر رنگی را ایفا می‌کنند. هوشمند سازی پریزهای برق به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از راه دور، وسایل برقی را خاموش و روشن کنید. همچنین علاوه بر آن می‌توانید در هزینه‌های خود هم صرفه جویی نمایید و هم زمان بندی کنید که یک دستگاه چه زمانی خاموش گردد. ضمنا پریزهای هوشمند از گزینه‌های مختلفی برخوردارند که نشان دهنده این است که می‌تواند با سایر سیستم‌های هوشمند هماهنگ شود. پریزهای هوشمند قیمت نسبتا بالایی نسبت به پریزهای معمولی دارد و برند mini wemo یکی از معتبرترین ها است که با سیستم‌های دیگر مثل گوگل اسیستنت، هوم کیت و الکسا و ... سازگاری دارد.

دوربین‌های هوشمند
وجود دوربین مداربسته سبب شده تا افراد بتوانند امنیت ساختمان خود را به صورت چشمگیری افزایش دهند، با دوربین مداربسته می‌توان ورود و خروج افراد را کنترل کرد و همین طور بین واحد های دیگر ارتباط صوتی و تصویری با وصل شدن به اینترنت بر قرار می‌کند.

قفل هوشمند
قفل هوشمند ساختمان یکی دیگر از محصولات هوشمند و امنیتی است که به افراد کمک می‌کند تا با استفاده از یک کلید در هر لحظه و زمانی که می‌خواهد قفل امنیت را فعال و غیر فعال کنید. قفل هوشمند می‌تواند از قیمت مختلفی برخوردار باشد؛ به نوع و تعداد تنوع در آن بستگی دارد. به عنوان مثال برخورداری از سیستم ضد سرقت و حریق از ویژگی‌هایی هستند که در قیمت این قفل تاثیر می‌گذارند.

زنگ درب هوشمند
زنگ درب هوشمند  وضوح ویدیو 1200 در 1600 با زاویه دید 160 درجه است که می‌تواند به دستیار صوتی گوگل وصل شود. زنگ‌های هوشمند باتری و سیمی هستند و از میکروفون و اسپیکر هم برخوردارند. زنگ درب هوشمند می‌تواند در زمان زنگ خوردن، از فردی که در پشت درب قرار دارد ویدیو بگیرد تا زمانی که در خانه نیستید به شما اعلام کند چه فردی در پشت درب قرار دارد. ویژگی خوبی که درباره این زنگ هوشمند قابل توجه است این است که با گوشی سازگاری داشته و تنوع قیمت آن هم بالاست و هر فردی می‌تواند آن را در دسترس داشته باشد.


ترموستات هوشمند
دمای داخلی خانه از اهمیت بالایی برخوردار است، تنظیم دمای منزل بر عهده وسیله‌ای به اسم ترموستات است. ترموستاتی هوشمند باشد، می‌تواند تنظیم دمای خانه را به صورت خودکار انجام دهد. به عنوان مثال تنظیم می‌کند که در زمان شب، دمای خانه چه اندازه باشد و دما در روز هم در چه اندازه باشد. اگر جزء دسته کسانی هستند که زمانی که از منزل بیرون می‌روید، یادتان نیست، سیستم سرمایشی و گرمایشی را خاموش نمایید؛ ترموستات هوشمند این کار را برای شما انجام می‌دهد. همچنین می‌توانید ترموستات را روی حالت هوشمند بگذارید تا به شما گزارش دهد که چه مقدار انرژی مصرف شده است. هزینه‌ای که برای ترموستات باید بپردازید معمولا از یک میلیون تومان بالاست.

نصب تجهیزات هوشمند سازی ساختمان
در این مقاله با مهم ترین وسایل هوشمند سازی ساختمان آشنا شده ایم برای نصب و راه اندازی آن‌ها باید، یک سری اطلاعات و دانش تخصصی هم داشته باشید. از این رو اگر زمانی بخواهید، خانه و یا منزل خود را هوشمند سازی کنید باید از افراد و مجموعه های متخصص بهره بگیرید؛ چرا که تجهیزات آن از قیمت بالایی برخوردارند و هر گونه اختلال در آن می‌تواند در ساختار هوشمند سازی ساختمان و تمام هزینه‌هایی که برای آن کردید اختلال ایجاد کند.

ملزومات هوشمند سازی ساختمان

تاریخ درج: 1401.01.27

1287

1

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook