دیوار پوش پی وی سی

چاپ صفحه

نگاهی به دیوار پوش پی وی سی
دیوار پوش پی وی سی یکی از ملزومات طراحی منازل امروزی است؛ چرا که طراحی و دکوراسیون داخلی روز به روز در حال پیشرفت و گسترش بیشتر است؛ طوری که امروزه از اجزای گوناگونی در طراحی منازل استفاده می‌شود. دیوار پوش می‌تواند از متریال مختلفی ساخته شود که یکی از آن‌ها پی وی سی است. 

دیوار پوش پی وی سی
پی وی سی یا همان پلی وینیل کلراید نوعی پلیمر ترموپلاستیک است که در ساختمان سازی کارایی بسیار بالایی دارد. پی وی سی با توجه به مزایایی که دارد امروزه به وفور در طراحی و تولید دیوار پوش استفاده می‌شود.
دیوار پوش پی وی سی در دو مدل پنل افقی و عمودی طراحی و تولید شده که عموما برای پوشش دیوار، نوع عمودی آن به کار می‌رود. پنل‌های دیوار پوش پی وی سی ضد آب و رطوبت هستند و مرتب و تمیز کردن آن راحت و آسان است. از این رو از دیوار پوش پی وی سی در آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و انباری به وفور استفاده می‌شود.

مزایای دیوارپوش پی وی سی
دیوار پوش پی وی سی ویژگی‌های خیلی زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:
ضد آب بودن جهت استفاده در حمام و سرویس بهداشتی
نگهداری آسان و نظافت راحت جهت استفاده در سرویس بهداشتی
دارای طراحی مختلف و متفاوت
امکان نصب در کم ترین زمان ممکن
کارکرد مانند عایق صوتی
جلوگیری از هر گونه نفوذ گرما و سرما
وزن سبب
آسیب پذیری کم در مقابل زلزله

نصب دیوار پوش پی وی سی
دیوار پوش پی وی سی جزء محصولاتی است که نصب آن‌ها بسیار راحت و ساده است و می‌توان آن را روی انواع سطوح نصب کرد. دیوار پوش پی وی سی پیش از نصب نیاز به اجرای زیرسازی دارد؛ چرا که زیر سازی سبب شده تا دیوار پوش پی وی سی مقاوم و مستحکم تر باشد و در برابر ضربه مقاومت بالاتری داشته باشد. نکته‌ای که برای دیوار پوش پی وی سی لازم به ذکر است؛ این نکته می‌باشد که هر چند دیوار پوش پی وی سی نصب آسانی دارد؛ اما باید توسط افراد با تجربه نصب و راه اندازی شود. اندازه گیری دقیق و اجرای سازه جزء اصول، نصب دیوار پوش پی وی سی است؛ چرا که اگر در روند نصب آن هر گونه اختلال ایجاد شود؛ نمی‌توان آن را به خوبی روی دیوار قرار داد.

قیمت دیوار پوش پی وی سی
دیوار پوش پی وی سی طرح و نوع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها با دیگری متفاوت است. از این رو قیمت آن‌ها با هم دیگر تفاوت دارد. دیوار پوش پی وی سی با توجه به این که ویژگی‌های خیلی خوبی دارد و در بازار فروش نسبت به سایر دیوار پوش‌ها می‌تواند بیشتر عمر کند، نسبت به دیوار پوش‌های معمولی قیمت نسبتا بالاتری خواهد داشت.

آشنایی با دیوار پوش پی وی سی سه بعدی
حتی خود دیوار پوش پی وی سی هم نتوانسته است که از پیشرفت در امان بماند. دیوار پوش پی وی سی سه بعدی مدل جدیدی از این نوع دیوار است که بیشتر قابلیت تزئینی دارد و با استفاده از آن می‌توان طراحی دکوراسیون داخلی عالی داشت. دیوار پوش سه بعدی را می‌توان به راحتی روی دیوار نه تنها منازل بلکه ادارات، فروشگاه‌ها و حتی امکان تفریحی هم نصب کرد. 

مزایای دیوار پوش پی وی سی سه بعدی
دیوار پوش پی وی سی سه بعدی مانند خود دیوار پوش پی وی سی یک سری مزایایی دارد که عبارتند از:

سرعت نصب بالا
بسیاری از افراد زمانی که نام دیوار پوش پی وی سی سه بعدی به گوششان می‌خورد؛ گمان می‌کنند که نصب آن بسیار سخت و انرژی بر است؛ در صورتی که دیوار پوش پی وی سی سه بعدی به راحتی قابل اجرا بوده و نصب می‌شود. یعنی اگر شما از فرد متخصص که بیشتر شرکت‌های عرضه کننده در این حوزه آن‌ها را اعزام می‌کنند بهره بگیرید به راحتی و کمتر از یک روز می‌توانید دیوار پوش پی وی سی سه بعدی را در منزل یا هر محل دیگر قرار دهید.

 

امکان رنگ آمیزی
این شما بتوانید دیوار پوش خود را به هر رنگی که به آن علاقه دارید دربیاورید یکی از نقاط متمایز کننده دیوار پوش پی وی سی سه بعدی است. این دیوار پوش به شما این امکان را می‌دهد تا آن را بتوانید در هر رنگی که بخواهید داشته باشید. امکان رنگ آمیزی یکی از ویژگی‌های متمایز کننده دیوار پوش سه بعدی نسبت به سایرین است. 

امکان ایجاد فضا برای عبور سیم کشی
دیوار پوش پی وی سی به شما این امکان را می‌دهد تا اگر، هر گونه سیم کشی داشته باشید؛ بتوانید فضای خوبی برای آن در نظر بگیرید و در پشت دیوار قرار بدهید. 

امکان تغییر چیدمان پی وی سی
هر طراحی و دکوراسیون داخلی هر چند زیبا و قشنگ پس از مدتی می‌تواند یکنخوات باشد و فرد بخواهد آن را تعویض کند. دیوار پوش پی وی سی سه بعدی این امکان را به شما می‌دهد تا هر وقت بخواهید چیدمان آن را عوض کنید و آن را به هر سلیقه‌ای که خودتان دوست دارید دربیاورید. 

عایق صدا
شاید یکی از بهترین مزایای دیوار پوش پی وی سی این است که می‌توان آن را برای صدا عایق نمود. دیوار پوش پی وی سی صدا را از خود عبور نمی‌دهد. از این رو برای ادارات و یا مکان‌هایی که صدای بالا می‌تواند سایرین را آزار دهد گزینه بسیار مناسبی است. 

وزن پایین
دیوار پوش پی وی سی سه بعدی، هر چند کارایی بالایی دارد اما وزن آن کم است. همین وزن پایین سبب شده تا در برابر لرزه و پس لرزه‌های ناشی از زلزله بتواند مقاومت و استحکام بالایی نشان دهد؛ به همین دلیل از نظر ایمنی هم قابل قبول است.

 

تمیزی آسان و راحت

دیوار پوش پی وی سی سه بعدی و دیوار پوش پی وی سی معمولی پس از مدتی استفاده و با توجه به شرایط خانه نیاز به نظافت و تمیزی دارند؛ از این رو برای نظافت آن‌ها تنها نیاز به آب و صابون دارید؛ چرا که ساختار پی وی سی طوری است که کثیفی را زود از خودش پاک کرده و به شما کمک می‌کند تا انرژی و زحمت زیادی برای نظافت آن نکشید.




جمع بندی
دیوار پوش‌ها هر روز بیشتر از گذشته نقش پر رنگی در دنیای امروزی ایفا می‌کنند. دیوار پوش پی وی سی یکی از محبوب ترین انواع دیوار پوش در دنیای آن‌‍‌هاست؛ چرا که هم قیمت مناسبی دارد و کارایی بالا، همچنین با توجه به نکات گفته شده و مثال‌های متعدد از ویژگی‌های این دیوار پوش از آن در بخش‌های مختلف خانه به راحتی می‌توان استفاده نمود؛ اما با این وجود پیش از نصب هر گونه دیوار پوش به خصوص دیوار پوش وی سی با متخصصان این رشته بهتر است مشورت نمایید.

دیوار پوش پی وی سی


دیوار پوش پی وی سی

تاریخ درج: 1401.02.03

1231

18

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook