سقف کاذب

چاپ صفحه

سقف کاذب و نکاتی جالب درباره آن

معماری روز به روز پیشرفته تر می‌شود؛ طوری که امروزه در آن عناصری به وجود آمده‌اند که معماری داخلی را بیشتر از گذشته گسترش داده‌اند. سقف کاذب یکی از آن موارد است که خیلی جالب و خلاق برای پوشش سقف اصلی طراحی و اجرا می‌شود. سقف کاذب کارایی بسیار زیادی دارد که در ادامه قصد داریم نگاهی به آن بیاندازیم.



سقف کاذب چیست

همانطور که می‌دانید سقف کاذب نوعی سقف است که از متریال گوناگونی اعم از پی وی سی، گچ و چوب و .... ساخته می‌شود. در واقع سقف کاذب پایین تر از سقف اصلی ساختمان نصب می‌شود و با استفاده از ابزارهای مناسب به دیوارهای جانبی و سقف اصلی وصل می‌شود. نصب سقف کاذب مزایایی دارد و همین امر سبب شده تا طراحی دکوراسیون داخلی استفاده زیادی از آن شود؛ طوری که ساختمان‌ها به روز امروزی اکثرا دارای سقف کاذب هستند.



بخش‌‎های سقف کاذب

سقف کاذب از دو قسمت تشکیل شده است که عبارتند از: پنل‌های سبک و شبکه فلزی.

شبکه فلزی به سقف وصل شده تا پنل‌ها بتوانند روی آن قرار بگیرند. وجود سقف کاذب در ساختمان باعث شده تا دیگر افراد نگران پنهان کردن اجزای تاسیسات و سایر موارد زیر ساختمان نباشند.



بررسی انواع سقف کاذب

سقف کاذب مانند هر چیز دیگری به انواع مختلفی تقسیم شده که هر یک از آن‌ها در ادامه توضیح داده خواهند شد.



سقف کاذب گچی

سقف کاذب گچی که در بین طرفداران به تایل گچی هم شناخته می‎شود یکی از پر کاربردترین سقف کاذب سقف کاذب است. سقف کاذب گچی وزن بسیار پایینی دارد و نصب آن هم خیلی راحت است. سقف کاذب گچی عموما در ابعاد 60 در 60 عرضه می‌شود. قیمت سقف کاذب به طرح و جنس آن بستگی دارد اما عموما قیمت کمتری نسبت به سایر انواع سقف کاذب دارد.



سقف کاذب رابیتس

رابیتس یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی است که نه تنها در سقف کاذب بلکه در سایر سازه‌های دکوراسیون داخلی هم استفاده می‎شود. رابیتس در طی عملیات کشش و پرسکاری روی ورق گالوانیزه طراحی و تولید می‎شود. رابیتس از ترک خوردگی جلوگیری کرده و برای نصب تاسیسات کارایی دارد.

سقف کاذب رابیتس یکی از پر استفاده ترین انواع سقف است و معمولا از میلگرد، توری گالوانیزه و گچ و ... تشکیل شده و در فضاخارجی ساختمان کاربرد بسیار خوبی دارد. سقف کاذب رابیتس به دو صورت برجسته و مسطح در بازار داخلی عرضه می‎شوند.



سقف کناف

کناف از جمله مصالح ساختمانی به شمار می رود که عموما جایگزین گچ است. در واقع کناف سازه‎‌ای است که روکش آن گچ یا سیمان می‌باشد. کناف به دلیل این که انعطاف پذیری آن بالاست در طراحی داخلی بسیار پر کاربرد است. سقف کاذب کناف به دو صورت تمام پارچه و مشبک در بازار به فروش می‌ رسد. سقف کناف یکپارچه در زیر سازه فولادی جهت زیر ساخت استفاده می‌شود تا صفحات کناف بتوانند به زیر آن متثل شوند. در صورتی که برای سقف کاذب کناف مشبک از گچ استفاده می‌گردد تا به وسیله آویز مخصوص به سقف وصل گردد. سقف کاذب کناف مشکب سرعت خیلی خوبی در اجرایی دارد و نصب آن راحت است.



سقف کاذب کشسان

تغییرات جدیدی در حوزه سقف کاذب ایجاد شده است و مدل‌های جدیدی از آن به بازار معرفی شده‌اند که یکی از آن‌ها سقف کاذب کشسان است. این مدل سقف کاذب با فاصلی کمی از سقف اصلی قرار می‌گیرد و زیبایی خیلی خوبی دارد. سقف کاذب کشسان قابلیت کشسانی داشته و ویژگی و مزایای خیلی خوبی دارد.

سقف کاذب کشسان قابلیت جابه جایی را دارد. شاید در نگاه اول برای شما جالب باشد که یک سقف را بتوان جابه جا کرد؛ اما این امکان برای سقف کشسان قابل انجام است. خرید و نصب سقف کاذب هزینه بالایی دارد؛ اگر شما سایر سقف‌های کاذب را نصب کرده باشید در زمان جابه جایی باید آن را بگذارید و بروید. در صورتی که سقف کاذب کشسان را می‌توان جابه جا کرد و به خانه جدید برد؛ چرا که با فاصله از سقف اصلی نصب شده و آسیبی به آن وارد نخواهد شد.



سقف کاذب پی وی سی

پی وی سی یکی از محصولات صنعت شیمیایی است که امروزه جای خود را در طراحی و تولید محصولات زیادی باز کرده است. سقف کاذب پی وی سی از جنس پلاستیک محکم طراحی و تولید می‌شود و دارای تنوع رنگ و مدل است. همچنین سقف کاذب پی وی سی مقاومت نسبتا بالایی دارد و مانند سقف کاذب کشسان آن را می‌توان جابه جا کرد. از طرفی سقف کاذب پی وی سی عایق انرژی است و نمی‌گذارد گرما یا سرما به هدر رود و همین‌طور ضد آب و رطوبت است. ضمنا قیمت این مدل با توجه به ویژگی‌های آن مقرون به صرفه است. سقف کاذب پی وی سی از جمله محصولات زینتی در بازار هم شناخته می‌شود.



سقف کاذب دامپا

دامپا یکی از سازه‌هایی است که در سقف شیروانی و کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد. سقف کاذب دامپا نسبتا زیبایی و جذابیت بالایی دارد و از پیچیدن باد در زیر سقف ممانعت می‌کند. ورق دامپا از دو طریق سنتی و صنعتی تولید می‌شود که در روش سنتی از دستگاه پرس استفاده شده در صورتی که در روش صنعتی، با ورق‌های رنگی به شکل رول فرم ساخته می‌شوند. سقف کاذب دامپا یک سری ویژگی و مزایایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به عایق رطوبت، انعطاف پذیری بالا، قابلیت شستشو، طول عمر بالا، ایمن در برابر زلزله، نصب آسان، امکان رنگ آمیزی و قابل اجرا برای سطوح با متراژ بالا اشاره کرد.

سانا در

سقف کاذب

تاریخ درج: 1401.01.22

916

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook