تابلو چلنیوم

چاپ صفحه

تابلو چلنیوم

امروزه در خیابان های شهرهای بزرگ هر روز شاهد رشد و زیاد شدن تابلوهای تبلیغاتی رنگارنگ هستیم. این تابلوها هرکدام نماینگر و نشان دهنده یک کسب و کار می باشند که معمولا در بالا مغازه ها و فروشگاه ها در ابعاد مختلفی نصب می شوند. تابلو یک مغازه و فروشگاه در جذب مشتری خیلی تاثیرگذار است. برای شما پیش آمده زمانی که به دنبال محصول با برند خاص می گردید با دیدن تابلو یک مغازه یا فروشگاه سریع آن را پیدا می کنید. در تابلوها معمولا اطلاعاتی درباره حوزه فعالیت کسب و کار نوشته می شود و همینطور نام فروشگاه به همراه شماره تلفن هم در آن وجود دارد. در تابلوهای بالای مغازه ها معمولا جزییاتی وجود ندارد. چون یک تابلو باید در همان نگاه اول به طور کامل کسب و کار را معرفی کند. 
با پیشرفت هر روز تکنولوژی و فن آوری تغییر و تحولات زیادی نیز در تولید تابلوها به وجود آمده است. تابلوهای تبلیغات دیگر شکل سنتی گذشته را ندارند و به سمت لوکس شدن حرکت کردند. تابلوهای لوکس زیادی در بالای فروشگاه های می بینید گاهی همین تابلوها به یک کسب و کار اعتبار و ارزش می دهند و باعث می شوند تا مشتریان با خیال آسوده از آن ها خرید کنند. یکی از انواع تابلوها که استفاده آن خیلی رواج پیدا کرده است تابلو چلنیوم می باشد.
تابلو چلنیوم جزو تابلوهای لوکس و جذابی است که طرفداران زیادی در بین صاحبان کسب و کارها دارد. خود کلمه چلنیوم در واقع از دو کلمه چنل و آلومینیوم گرفته شده است که نشان دهنده جنس این تابلوها می باشد. جنس یک تابلو چلنیوم ترکیبی از استیل و آلومینیوم می باشد. رنگ تابلو چلنیوم معمولا در رنگ های طلایی، مشکی و نقره‌ای است. چلنیومی که در بازار ایران وجود دارد از کشورهایی مثل چین، اسپانیا و تایوان وارد می شود. البته جنس اسپانیایی و تایوانی آن نسبت چینی کیفیت مرغوب تری دارد و در عین حال گرانتر نیز می باشد. خود تابلو چلنیوم انواع مختلفی دارد و از متریال متنوعی در ساخت آن استفاده می کنند. 


تابلو چلنیوم از نوع کریستالی
یکی از جدیدترین نوع تابلو چلنیوم، کریستالی می باشد که تازه وارد بازار شده است. این تابلو از جنس کریستال، شیشه و پلکسی گلاس می باشد که به صورت تمام رنگ یا تک رنگ در طرح های مختلف تولید می شود.  تابلوهای چلنیوم کریستالی جذابیت زیادی مخصوصا در شب برای مغازه و فروشگاه ایجاد می کند.


تابلو چلنیوم از نوع ساده 
این گروه از تابلوها از جنس پلکسی گلاس هستند که ظاهر خیلی ساده ای نسبت به بقیه انواع ت تابلو چلنیوم دارند. تابلو چلنیوم ساده دارای اس ام دی، پی وی سی، پلکسی گلاس، منبع تغذیه و لبه می باشد.


تابلو چلنیوم از نوع پلکسی دوبل
در تابلو چلنیوم پلکسی دوبل از دو پلکسی گلاس در ساخت آن استفاده می کنند که دارای رنگ ها و طرح ها مختلف است. این تابلو معمولا بر روی سنگ، چوب و کامپوزیت قابل اجرا می باشند. 


تابلو چلنیوم از نوع RGB
در این تابلوها از اس ام دی و آمپر استفاده می شود و با توجه به تعداد RGB نوع آمپر آن را انتخاب می کنند. این نوع از تابلو چلنیوم در واقع همان سه رنگ آبی، سبز و قرمز است. 


تابلو چلنیوم از نوع نور اندریک
ساختار تابلوهای نور اندریک به این صورت است که یک فضای کم بین حروف و زمینه تابلو وجود دارد که در فضاها از لامپ های اس ام دی استفاده می شود. زمانی که تابلو نصب می شود و این لامپ ها روشن می شود یک نور مخفی در زمینه وجود دارد که جلوه خاصی به تابلو می دهد.


فواید یک تابلو چلنیوم
یکی از نقاط قوت تابلوهای چلنیوم این است که مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارند و دچار فرسودگی یا تغییر رنگ نمی شوند. تابلو چلنیوم طول عمر بالایی دارد و به سختی آسیب می بیند. این تابلو شکل ظاهری خود را با گذشت زمان حفظ می کند. در تابلو چلنیوم از متریال درجه یک استفاده می شود و مواد آن به گونه ای است که دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شود.
نکته مثبت دیگری که درباره تابلو چلنیوم وجود دارد به کار رفتن  نوار اسفنج در فواصل بین حروف و دیگر قسمت های تابلو است. اسفنج از ورود هر گونه گرد و غبار و رطوبت به داخل تابلو جلوگیری می کند و آن را سالم نگه می دارد. 


زمانی که تابلو ساخته می شود روی آن یک روکش پلاستیکی قرار می گیرد تا در زمان جا به جایی و حمل تابلو همچنین در حین نصب آسیب و خط و خشی به تابلو وارد نشود. بعد از اینکه تابلو نصب می شود این روکش های پلاستیکی به وسیله نصاب از آن جدا می شوند. 
تابلو چلنیوم به دلیل جذاب و رنگ هایی که دارد در رونق و دیده شدن یک کسب و کار خیلی تاثیر می گذارد.


تابلو چلنیوم

تاریخ درج: 1401.01.15

566

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook