درب اتوماتیک شیشه ای

چاپ صفحه

پاسخ به سوالات رایج درب اتوماتیک شیشه ای
امروزه درب اتوماتیک شیشه ای کارایی بسیار زیادی در فروشگاه‌ها، بانک‌ها و بیمارستان‌ها دارد؛ چرا که این مدل درب دارای یک سری ویژگی‌هایی است که سایر درب‌ها ندارند، مهم ترین آن خارج کردن درب اتوماتیک از تماس فیزیکی است که همین امر سبب شده تا بسیاری از بیماری‌ها کاهش پیدا کنند و در رفت و آمد سرعت بیشتر باشد؛ اما افراد نیاز دارند تا به یک سری سوالات پاسخ داده شود تا آن‌ها بتوانند خیلی بهتر و آسان تر این محصول را خریداری کرده و از آن استفاده کنند. در این مقاله در وب سایت سانادر نگاهی به این سوالات و پاسخ آن‌ها می‌اندازیم پس با ما همراه شوید.

کارایی درب اتوماتیک در کجاهاست
یکی از سوالات متداول مردم به ویژه افرادی که با درب اتوماتیک شیشه ای آشنا نیستند؛ این است که این درب در کجاها کاربرد دارد. درب اتوماتیک شیشه ای در هر جا که بشود از درب اتوماتیک، استفاده کرد، کارایی دارند؛ اما بیشتر در ساختمان‌های مسکونی با طبقات بالا و رفت و آمد زیاد، بانک‌ها، مراکز خرید و ... به کار می‌رود؛ چرا که در این مراکز علاوه بر کاربرد درب، زیبایی آن هم اهمیت بسیار زیادی دارد، درب اتوماتیک شیشه ای واقعا از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار است.

درب اتوماتیک شیشه ای چه قسمت‌هایی دارد
برخی از افراد زمانی که می‌خواهند یک محصول را تهیه کنند، سوالات زیادی درباره بخش فنی آن دارد. درب اتوماتیک شیشه ای از چندین قسمت تشکیل شده است که به شرح ذیل هستند:
فلاشر
قفل برقی
قفل مکانیکی
مرکز کنترل ( تابلوی فرمان )
مولد ( تولید کننده ) نیروی حرکتی از قبیل جک ، بازوها و موتور
چشمی‌ها یا همان چراغ های مادون قرمز
میکرو سوئیچ
ریموت کنترل ( کنترل از راه دور)
پایه‌ها

مولد نیروی حرکتی چند قسمت در درب اتوماتیک دارد
مولد نیروی حرکتی یکی از بخش‌های بسیار مهم درب اتوماتیک شیشه ای است؛ چرا که تمام گشتاور مهم برای فعالیت درب را فراهم می‌کند. مولد نیروی حرکتی خودش به تنهایی کار نمی‌کند بلکه از چندین قسمت تشکیل شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به بازو، جک و موتور اشاره کرد.

اهمیت فلاشر در درب اتوماتیک شیشه ای
فلاشر یکی از قسمت‌های مهم درب اتوماتیک شیشه ای است. چشمی‌ها خودشان از فرستنده و گیرنده‌های مادون قرمز تشکیل شده‌اند که این وظیفه را دارند تا موقعیت درب و رفت و آمد افراد و اشیا را شناسایی کنند. چشمی‌ها در واقع مشخص می‌کنند که درب اتوماتیک شیشه ای چه زمانی باز و بسته شوند.

منظور از راه بند در درب اتوماتیک شیشه ای چیست
برای این که بتوانند ورود و خروج وسایل نقلیه را کنترل کنند از راه بند الکتریکی اتوماتیک استفاده می‌کنند. راه بند از یک میله با یک وزنه که آخر آن به صورت افقی در مسیر وسیله نقلیه قرار می‌گیرد تشکیل شده است تا از عبور و مرور وسایل نقلیه‌ای که مجاز نیستند خودداری کند.

فلاشر درب اتوماتیک چیست
این که یک درب بتواند سیستمی داشته باشد تا عابران از موقعیت درب آگاه کند در کیفیت آن تاثیر بسیار بالایی دارد. فلاشر یک لامپ چشمک زن به رنگ نارنجی است که روی درب اتوماتیک قرار گرفته تا عابران را از ساختار فعلی درب آگاه کند.

ریموت کنترل چه تاثیری در کارکرد درب اتوماتیک دارد
ریموت کنترل در سیستم درب اتوماتیک نقش اساسی ندارد اما کیفیت و سرعت و عملکرد آن را به شدت بالا می‌برد. ریموت کنترل در معنا کنترل از راه دور است. زمانی که در قسمت گیرنده درب اتوماتیک قرار می‌گیرد شما می‌توانید از راه دور درب را باز و بسته کنید و عملکرد آن را تحت کنترل بگیرید.

راه اندازی سیستم درب اتوماتیک چگونه است
شما هر مدل درب اتوماتیک شیشه ای را تهیه کنید باید آن را نصب نمایید. نصب درب اتوماتیک شیشه ای کاری کمی تخصصی است؛ به همین دلیل بیشتر شرکت‌هایی که در زمینه فروش درب فعالیت می‌کنند خدمات نصب آن را هم ارائه می‌دهند. مراحل نصب سیستم درب اتوماتیک شیشه ای به شرح ذیل است. ابتدا تابلو و تجهیزات مکانیکی آن باید نصب شده و پس از آن سیم بندی تابلو باید انجام شود و پس از این دو رگلاژ میکروسویچ‌های مسیر حرکت درب تنظیم گردد و پس از آن باز و بسته شدن درب باید تست و امتحان شوند و مشکلاتی که وجود دارد بر طرف گردند و پس از همه این مراحل میکرو پروسسور روی کارکرد مناسب تنظیم گردد.

اهمیت قفل برقی در درب اتوماتیک
قفل برقی جزء قطعات اصلی درب اتوماتیک محسوب نمی‌شوند اما برای ایمنی و امنیت این درب‌ها کارایی زیادی دارند. به همین دلیل برای درب اتوماتیک از قفل برقی استفاده می‌کنند. قفل برقی هم از انواع مختلفی تشکیل شده است؛ قفل کلونی، قفل زبانه دار و قفل سیزا یا همان کله گاوی از انواع آن هستند که با توجه به مدل درب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید مطمئن درب اتوماتیک
همه مطالبی گفته شده درباره درب اتوماتیک شیشه ای زمانی درست هستند که شما یک درب اتوماتیک اصل و اورجینال تهیه کنید. امروزه مراکز زیادی هستند که در حوزه درب اتوماتیک شیشه ای فعالیت می‌کنند؛ اما همه آن‌ها نیستند که بتوانند محصول اصل و با کیفیت عرضه کنند. از این رو مشتریان در زمان خرید باید بیشتر حواس خود را به این موضوع جمع کنند تا محصولی فیک تهیه نکنند. سانادر یکی از مجموعه‌هایی است که در حوزه درب اتوماتیک شیشه ای فعالیت کرده و محصولات با کیفیتی عرضه می‌کند. محصولات این مجموعه ضمانت و گارانتی داشته و به سراسر کشور ارسال می‌شوند.

سانادر

درب اتوماتیک شیشه ای

تاریخ درج: 1401.01.22

991

51

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook