انواع شیشه های دوجداره

چاپ صفحه

 انواع شیشه های دوجداره
شیشه دوجداره از نظر عایق صوتی و حرارتی و همچنین از نظر امنیت می تواند یک سرمایه برای خانه شما باشد. در این مقاله انواع مختلف شیشه دوجداره ارائه شده است.

 

 

دو جداره

شیشه دوجداره نوعی شیشه است که برای نوسازی و ساخت و ساز بسیار توصیه می شود. به دلیل عملکرد حرارتی خود، مصرف انرژی خانگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. علاوه بر این، برای محدود کردن تراکم در پنجره ها و دیوار سرد طراحی شده است.
اصل شیشه دو جداره این است که دو لایه شیشه را در کنار هم قرار می دهیم که لایه ای از هوا یا گاز (مانند آرگون یا کریپتون) آنها را از هم جدا کند. با 3 عدد مشخص شده است که ضخامت دو لعاب و شکاف هوا را مشخص می کند. همچنین می تواند عایق صوتی بسیار خوبی و محافظت عالی برای شما ارائه دهد.
انواع شیشه های دوجداره
شیشه دوجداره با عایق تقویت شده
شیشه دوجداره با عایق تقویت شده، بسیار توصیه می شود زیرا اتلاف گرما را محدود می کند و حداکثر بهره را از تابش خورشیدی می دهد. در واقع، بیش از 70 درصد نور خورشید از طریق آن منتقل می شود. اصل لعاب عایق تقویت شده این است که یکی از شیشه های شیشه دوجداره را با یک فیلم کم تابش متشکل از نقره و با ضخامت بسیار نازک پوشانده شود. جایگاه این فیلم مهم است. با قرار دادن آن بر روی صفحه شیشه ای که داخل آن است (سمت داخلی آن) این امکان را به وجود می آورد که از خروج امواج بزرگ جلوگیری کرده و امواج کوتاه را به داخل راه دهد. به عبارت دیگر شیشه دوجداره با عایق تقویت شده اجازه ورود گرما را در تابستان می دهد و از خروج آن در زمستان جلوگیری می کند.
شیشه دوجداره تقویت شده با آرگون
عملکرد حرارتی شیشه دوجداره را می توان با جایگزینی شکاف هوا با آرگون بهبود بخشید. در واقع تلفات انرژی ناشی از رسانایی را کاهش می دهد زیرا از هوا سنگین تر است و بنابراین عایق تر است. شیشه دوجداره تقویت شده با آرگون دارای ضریب انتقال حرارتی Ug تقریبا برابر با 1 است.

شیشه دوجداره آکوستیک
یک پنجره مجهز به شیشه دوجداره آکوستیک از دو جداره شیشه با ضخامت های مختلف تشکیل شده است. اگر لایه هوا در شیشه دوجداره آکوستیک با آرگون جایگزین شود، این امر عملکرد عایق صوتی شیشه دوجداره را بیشتر بهبود می بخشد.
شیشه دوجداره ضد سرقت
شیشه دوجداره ضد سرقت مجهز به شیشه خارجی در شیشه لمینت می باشد. دومی از چندین صفحه شیشه ای تشکیل شده است که به هم چسبیده و توسط فیلم های PVC از هم جدا شده اند که شکستن آن را دشوار می کند. علامت گذاری شیشه های لمینت به صورت اعدادی انجام می شود که تعداد صفحات شیشه ای، ضخامت این صفحات و تعداد فیلم های PVB را نشان می دهد.
مزایای استفاده از شیشه دوجداره در خانه
استفاده از شیشه دوجداره برای پنجره های خانه دارای مزایای زیبایی، مالی و زیست محیطی فراوانی است.
عایق حرارتی: شیشه دوجداره عایق حرارتی با کیفیتی را ارائه می دهد، دو تیغه شیشه و تیغه هوا یا گاز آرگون اجازه عبور هوا را نمی دهد، که همچنین از مه شدن پنجره ها جلوگیری می کند. 
عایق صدا: هنگام زندگی در یک محیط پر سر و صدا ضروری است، شیشه دوجداره به محدود کردن آلودگی صوتی کمک می کند.
قاب های مختلف: با توجه به تقاضای زیاد، قاب های مدرن و متنوعی برای پنجره های دوجداره ساخته شده است. بنابراین مالکان می توانند بین PVC، انواع مختلف چوب و آلومینیوم انتخاب کنند.
ابعاد: تا زمانی که فضاهای بین تیغه های شیشه رعایت شده و مصالح استفاده شده از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، محدودیتی در ابعاد پنجره دوجداره وجود ندارد. 
قیمت ها: ممکن است قیمت در برخی مدل ها بالا به نظر برسد، با این حال، به سرعت کاهش قبض هزینه های انرژی کمک می کند.
تعمیر و نگهداری بسیار آسان
استحکام: شیشه دوجداره جامد و بادوام است، همچنین در صورت شکستن، سرعت سارقان را کاهش می دهد زیرا تیغه های شیشه ای که آن را تشکیل می دهند به سختی شکسته می شوند.




سخن پایانی
اگر می خواهید شیشه دوجداره را در خانه خود نصب یا تعویض کنید، می توانید با شرکت سانادر ما تماس بگیرید که می تواند شیشه دوجداره حرفه ای را برای شما ارسال کند و شما شیشه دوجداره خود را در محل مورد نظر نصب نمایید.

 
انواع شیشه های دوجداره

تاریخ درج: 1401.05.23

427

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook