کاربرد شیشه های هوشمند در بیمارستان

چاپ صفحه

پوشش شیشه ای ساختمان های جدید، نمایانگر یک پوسته واقعی بین داخل و خارج ساختمان است که عملکردهای زیادی را ارائه می دهد. فراتر از طراحی، این پوسته پیچیده تر شده است تا به یک شی با محتوای فنی بالا تبدیل شود. در واقع، باید به ساختمان اجازه دهد تا از خود در برابر محیط خارجی و سر و صدا محافظت کند، با آب و هوا سازگار شود و سهم خورشیدی را در منشأ استفاده بیش از حد از تهویه مطبوع تنظیم کند. برای محافظت در برابر اشعة خورشیدی، پوشش ساختمان به طور کلی مجهز به پرده های مکانیکی است که عبور نور و گرما را مسدود می کند.
چرا شیشه های هوشمند؟
 صاحبان ساختمان ها اغلب شیشه هوشمند را انتخاب می کنند زیرا راحتی کاربر را بهبود می بخشد. تابش خیره کننده را کاهش می دهد، دما را تنظیم می کند و دید واضحی از بیرون ارائه می دهد. اما در مورد بیمارستان ها، بسیاری از استدلال های دیگر مطرح می شود.

چرا شیشه های هوشمند؟

 

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که پارتیشن های شیشه ای دارند این است که امکان هماهنگ سازی آن با هر نوع طراحی دکوراسیونی که در نظر دارید است. 

 

شیشه های هوشمند در بیمارستان
مراقبت از بیمار به تجویز دارو محدود نمی شود. از آنجایی که بیمارستان، برای جذب بیماران و کارکنان بسیار ماهر تلاش می کنند، کیفیت امکانات آنها به یک مسئله اصلی تبدیل می شود. چیدمان محل بر احساسات ما، تعامل ما با همنوعانمان و نحوه درک ما از آنچه تجربه می کنیم تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، متخصصان مراقبت های بهداشتی، از فناوری ها و مصالح ساختمانی جدید از جمله شیشه های هوشمند برای بهبود شرایط بیمارستانی برای بیماران استفاده می کنند. 
استقلال بیمار
شیشه هوشمند بسته به شرایط آب و هوایی بیرون به طور خودکار رنگ می‌گیرد، اما همچنان می‌توان آن را با سوئیچ‌های دستی و برنامه‌های گوشی هوشمند کنترل کرد. بنابراین بیماران بستری در بیمارستان می توانند رنگ پنجره ها را از تخت خود کنترل کنند، بدون اینکه کارکنان مجبور به کارکردن پرده یا کرکره باشند. فناوری‌های هوشمند با صرفه‌جویی در مسیر کارکنان، زمان را برای کارهای مهم‌تر آزاد می‌کنند.

شیشه های هوشمند در بیمارستان

برای بالا بردن سطح امنیت در ساختمان، از حفاظ استیل  برای درب های شیشه ای استفاده می کنند و علاوه بر ایمنی که به ساختمان می بخشد زیبایی آن را نیز دو چندان خواهد کرد.

درمان و مدیریت درد
طبق برخی تحقیقات، نور طبیعی می تواند نقش بسیار مفیدی در درمان داشته باشد. به عنوان مثال، بین داشتن نور طبیعی و دید به فضای باز و کاهش مصرف مسکن های مخدر و انواع دیگر مسکن ها ارتباط وجود دارد. مطالعات همچنین نشان داده اند که طول مدت بستری برای بیمارانی که از نور طبیعی بهره می برند کوتاهتر است. داشتن نور طبیعی بیشتر می تواند هوشیاری، خلق و خو و حتی خواب را بهبود بخشد.
بهداشت
در بیمارستان، پرده‌ها میزبان مهمانان ناخواسته هستند. بسیاری از این میزبان های میکروسکوپی متأسفانه می توانند در مدت زمان طولانی ته نشین شوند. شیشه هوشمند به متخصصان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا خطر عفونت های ناشی از عوامل بیماری زا، گرد و غبار و میزان گرد و غبار را کاهش دهند. علاوه بر این، بر خلاف پرده های مکانیکی، شیشه هوشمند نیازی به تعمیر و نگهداری منظم ندارد.
مزایای نصب شیشه های هوشمند
اکولوژیکی: مصرف انرژی تهویه مطبوع یا هر نوع گرمایش کاهش می یابد.
زیبایی شناسی: پرده ها برداشته می شوند.
بهداشتی: تمیز کردن آسان، فراموش کردن باکتری های بیماری زا که روی پرده ها وجود دارد. در دنیای پزشکی، این یک پیشرفت غیرقابل انکار است.
بصری: نور طبیعی روز بدون مشکل تابش خیره کننده استفاده می شود. شما همچنین می توانید سایه را به دلخواه خود با یک سوئیچ معمولی، با اتوماسیون خانگی یا از طریق دستگاه تلفن همراه مدیریت کنید.
شیشه هوشمند برای اندازه گیری و همچنین در طیف گسترده ای از اندازه ها و اشکال موجود است. می توان آن را از اندازه های کوچک تا بزرگ برای کاربردهای مختلف سفارش داد.
قیمت و خرید شیشه هوشمند
شیشه هوشمند با توجه به مواد و کیفیت توسط تولیدکنندگان مختف دارای قیمت های متفاوتی می باشد.. برای اطلاع از قیمت می توانید به بخش محصولات ما بروید و تمامی محصولات را با قیمت های درج شده مشاهده نمایید و سپس با اطمینان کامل اقدام به خرید نمایید.
امیدوارم مطالبی که در این مقاله برای شما ارائه گردید برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده با همکاران مجرب ما در سانادر تماس حاصل نمایید. 

آیا می دانستید از کرکره برقی شفاف می توان به عنوان پارتیشن متحرک نیز استفاده کرد.

سخن پایانی
برای بهبود بیمار، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به طور فزاینده ای بر فناوری های شیشه های هوشمند در نمای ساختمان تکیه می کنند.

 
  کاربرد شیشه های هوشمند در بیمارستان

تاریخ درج: 1401.07.20

243

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook