علت نصب کرکره چیست؟

چاپ صفحه

 چرا باید کرکره نصب کنیم؟ پاسخ خیلی ساده است. به این دلیل که آنها مزایای شناخته شده زیادی دارند. با من همراه باشید تا با اطلاعات جدیدی در مورد کرکره ها آشنا شوید. 
انواع کرکره ها در بازار
کرکره دستی
کرکره دستی ابتدایی ترین طیف محصولات موجود در بازار است. می توان آن را با استفاده از میل لنگ که به چکمه بالای دهانه شیشه متصل است، کار کرد. اگرچه بدیهی است که نسبت به کرکره های خودکار راحت تر است، کرکره غلتکی با مقرون به صرفه ترین قیمت است. بسته به بودجه کار بازسازی شما و به لطف سادگی نصب آن، می تواند بهترین جایگزین باشد.
کرکره برقی
کرکره برقی، محصولات مختلفی را شامل می شود. در واقع این نوع کرکره با موتور را می توان با یا بدون سیم با ریموت کنترل نصب کرد. کرکره موتوری را می توان با یک سوئیچ جداگانه کنترل کرد یا توسط یک سیستم اتوماسیون خانگی متمرکز شود که اجازه می دهد تمام تجهیزات از راه دور کنترل شوند.
کرکره خورشیدی
کرکره با بالاترین قیمت مدل خورشیدی دارای موتور برقی. اما انرژی از پنل خورشیدی تعبیه شده در صفحه بیرونی جعبه حاوی پیش بند کرکره ای می آید. توجه داشته باشید که این نوع کرکره مجهز به باتری بوده و به همین دلیل به شبکه برق متصل نیست.

نصب کرکره

 

آیا می دانستید از کرکره برقی شفاف می توان به عنوان پارتیشن متحرک نیز استفاده کرد؟

مزایا و معایب کرکره های مختلف
بسته به نوع کرکره
مزایا و قیمت کرکره ها، قبل از هر چیز به مدل های انتخاب شده برای نصب بر روی پنجره شما بستگی دارد. کرکره برقی دستی، خورشیدی و بی سیم این مزیت را دارند که نیازی به اتصال به شبکه برق ندارند. بنابراین نصب ساده و کم هزینه است.
شاتر دستی مطمئنا محصولی کمتر برای استفاده است، اما در معرض قطع برق نیست. مانند نسخه خورشیدی، نیازی به انرژی ندارد.
درب کرکره های برقی اقتصادی و زیست محیطی کمتری دارند، اما به صورت روزانه بسیار کاربردی تر هستند. این امر در مورد کرکره های غلتکی هوشمند که می توانید با توجه به آب و هوا یا سبک زندگی خود با استفاده از لوازم جانبی (کنترل از راه دور، برنامه کاربردی و غیره) برنامه ریزی کنید، بیشتر صدق می کند.

بسته به متریال انتخابی
متریال با کیفیتی که برای طراحی این تجهیزات استفاده می شود نیز بر قیمت کرکره های غلتکی و همچنین ابعاد کرکره تاثیر می گذارد. کرکره های چوبی در بازار بسیار نادر هستند. در واقع، حتی اگر دارای خواص عایق باشند، نیاز به نگهداری بیشتری دارند و گران ترین در بازار هستند.
نوارهای آلومینیومی اغلب به دلیل مقاومت آنها به PVC ترجیح داده می شوند. آنها همچنین برای سطوح بزرگ توصیه می شوند، زیرا آنها از تغییر شکل در طول زمان نمی ترسند. آلومینیوم همچنین عایق صوتی بسیار خوبی است. این امن ترین راه برای مبارزه با نفوذ است.

PVC  دو مزیت اساسی دارد: عملکرد عایق حرارتی و قیمت. بنابراین اغلب برای بهبود عملکرد حرارتی یک خانه با قیمت کرکره متوسط انتخاب می شود. کرکره های PVC که به اندازه کرکره های آلومینیومی بادوام نیستند، اگر به شدت در معرض نور خورشید قرار بگیرند، به مرور زمان زرد می شوند.
دیگر نباید در وسط زمستان پنجره های خود را یکی یکی باز کنید تا کرکره های خود را ببندید و سرما را وارد کنید. کرکره های برقی و کنترل شده از راه دور را می توان به راحتی بسته و باز کرد. با فشار دادن یک سوئیچ، تمام کرکره های خانه خود را کنترل خواهید کرد. علاوه بر این، کرکره های آلومینیومی برخلاف کرکره های چوبی نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند، یک کار کمتر برای شما انجام می شود.

حفاظ استیل پنجره می تواند علاوه بر ایجاد امنیت در برابر سرقت، موجب جلوگیری از ضربه های احتمالی به شیشه پنجره گردد.

 

مزایا و معایب کرکره های مختلف

 

آیا استفاده از درب ضد حریق برای ایمنی ساختمان اجباری است؟

طراحی کرکره های آلومینیوم
کرکره های آلومینیوم به شما این امکان را می دهد که انتخاب گسترده ای از رنگ ها را داشته باشید که به شما این امکان را می دهد تا حس مدرنیته و شخصیت را به خانه خود بیاورید.
ایجاد حریم خصوصی و کنترل نور
این به شما بستگی دارد که آیا می خواهید اجازه دهید نور کمی از لت های کرکره عبور کند یا آن را کاملا ببندید و تاریکی مطلق را بدست آورید! آنها همچنین برای شما حریم خصوصی مطلق را فراهم می کنند، اگر محل اقامت شما در معرض خطرات قابل توجهی باشد، در هر زمانی از روز می توانید یک محیط آرام و صمیمی ایجاد کنید.
امنیت را به خانه خود بیاورید
کرکره مدرن، به عنوان مانعی برای پنجره های شما عمل می کند که امنیت بیشتری را در برابر سرقت فراهم می کند، آلومینیوم یک گزینه ترجیحی نسبت به PVC برای جلوگیری از مزاحمان است که به دنبال ورود به خانه شما هستند می باشد.
سخن پایانی
نصب کرکره باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. کرکره در تابستان و زمستان راحتی شما را بهبود می بخشد و شما را از گرما و سرما محافظت می کند. علاوه بر این، کرکره پس از بسته شدن به صورت عایق صدا عمل می کند و آلودگی صوتی خارجی را کاهش می دهد.

 
 علت نصب کرکره چیست؟

تاریخ درج: 1401.07.20

84

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook