نگاهی به انواع دیوار پوش

چاپ صفحه

نگاهی به انواع دیوار پوش
اگر در حوزه طراحی داخلی تحقیق کرده باشید؛ احتمالا با نام دیوار پوش آشنا شده‌اید. 
طراحی و دکوراسیون داخلی امروزه از گذشته بیشتر اهمیت پیدا کرده‌اند؛ طوری که افراد برای آن هزینه، انرژی و زمان زیادی صرف می‌کنند.  طراحی و دکوراسیون از اجزای مختلف و گوناگونی تقسیم می‌شود و هر کدام از قسمت‌ها با دیگری تفاوت دارد. به عنوان مثال طراحی منزل با طراحی دفتر کار متفاوت است و تا حدودی نیاز به سلیقه و نیاز افراد دارد. 

آشنایی با دیوار پوش
شاید در نگاه اول کلماتی مانند کفپوش و ... به ذهنتان بیاید؛ اما دیوار پوش با آن‌ها کاملا متفاوت است. دیوار پوش وسیله‌ای است که با آن می‌‌توان دیوارها را به هر سبک و سلیقه پوشاند. دیوار پوش در دکوراسیون داخلی محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ چرا که با استفاده از متریال مختلف قابل طراحی و ساخت است.

انواع دیوار پوش
دیوار پوش‌ها مانند هر وسیله دیگری انواع گوناگونی دارند. دیوار پوش‌ها به صورت کلی به دو دسته دیوار پوش ام دی اف و پی وی سی تقسیم می‌شوند که هر یک ویژگی‌های متفاوتی دارند و در اماکن مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

دیوار پوش ام دی اف
دیوار پوش ام دی اف روکشی از جنس پی وی سی دارد؛ چون که بتوان آن را بهتر تمیز کرد. دیوار پوش ام دی اف را نمی‌توان شستشو کرد؛ چرا که در مقابل آب مقاوم نیست و خراب می‌شود؛ تنها آن را با دستمال مرطوب می‌توان تمیز و مرتب نمود. عرض دیوار پوش ام دی اف معمولا از 20 تا 25 سانتی متر است و طول آن هم 8/2 می‌باشد و ضخامتی حدودا 8 میلی متر دارد. دیوار پوش ام دی اف نسبت به دیوار پوش پی وی سی کارایی کمتری دارد.

دیوار پوش پی وی سی
دیوار پوش پی وی سی مدل دیگری از انواع دیوار پوش است که نوعی پلاستیک هم می‌باشد. این مدل دیوار پوش نسبت به دیگری محبوبیت بیشتری داشته و در سه مدل روکش دار، چاپی و ساده طراحی و تولید می‌شود. دیوار پوش پی وی سی امکان شستشو دارد و می‌توان بر خلاف دیوار پوش ام دی اف آن را راحت شستشو کرد. دیوار پوش پی وی سی همچنین ضد آب و حریق است. همچنین قیمت نسبتا مناسبی دارد که هر فردی با هر شرایطی می‌تواند آن را تهیه کند. ضمنا دوام و طول عمر نسبتا بالا از دیگر مزایای دیوار پوش پی وی سی به شمار می‌رود. 

معایب دیوار پوش پی وی سی
هر چند دیوار پوش پی وی سی ویژگی‌هایی دارد که سبب شده از آن به وفور استفاده کنند؛ اما از معایبی هم برخورد است که بعضی از آن‌ها جدی بوده و برخی افراد به همین دلایل دیوار پوش را ترجیح نمی‌دهند. 

سمی و آتش زا
یکی از معایب دیوار پوش پی وی سی قابلیت اشتعال آن است؛ امروزه برای از بین بردن این ویژگی دیوار پوش پی وی سی را با مواد عایق در مقابل حرارت مقاوم می‌کنند؛ اما چون دیوار پوش پی وی سی خاصیت مولکولی پلاستیکی دارد؛ زمانی که در مقابل حرارت و دمای بالا قرار می‌گیرند؛ تغییر شکل می‌دهند. از این رو کارشناسان پیشنهاد می‌کنند در مناطق بسیار گرم که مستقیما در معرض نور خورشید قرار دارند از این دیوار پوش استفاده نشود.

خطرات زیست محیطی
زیست محیط بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد. به خطر افتادن جان زیست محیط می‌تواند آینده جهان را به خطر بیاندازد. یکی دیگر از معایبی که برای دیوار پوش پی وی سی در نظر می‌گیرند؛ خطرات آن برای محیط زیست است. همان طور که می‌دانید پی وی سی یکی از مشتقات پلاستیک است که تهدید بزرگی برای زیست محیط شناخته می‌شوند. از این رو فعالان محیط زیست پی وی سی را برای آن خطرناک می‌دانند.

مزایای نصب دیوار پوش
با توجه به این که هر وسیله و ابزاری که امروزه در حال تولید و استفاده است یک سری مزایا و معایبی دارد؛ دیوار پوش هم از این قاعده مستثنی نیست؛ اما دیوار پوش فواید بیشتری نسبت به معایب آن دارد. شما پس از خرید دیوار پوش از یک سری ویژگی‌ها بهره می‌برید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. 

محافظت از دیوار
اولین مزیت وجود دیوار پوش این است که از آن محافظت می‌کند. دیوار می‌تواند به دلایل مختلفی آسیب ببیند. از این رو زمانی که دیوار پوش را نصب می‌کنید از آن به خصوص در مقابل رطوبت و ترک خوردگی محافظت می‌کند.

زیبایی و جذابیت دیوار
امروزه یکی از اهداف دکوراسیون داخلی زیباسازی محیط است؛ در واقع طراحی به این منظور انجام می‌شود که عناصر با همدیگر هماهنگ شوند تا محیط زیبایی و جذابیت چندین برابر نسبت به سایرین داشته باشد. همچنین طراحی دکوراسیون داخلی دیگر اعتقادی به رنگ آمیزی متعدد دیوار برای ایجاد تنوع در آن ندارد از این رو، برای زیبا سازی دیوار از دیوار پوش استفاده می‌شود. مزیتی که دیوار پوش‌ها دارند این است که در هر زمان و مکانی می‌توان از آن استفاده کرد. 

عایق صدا و گرما و سرما
اگر در محیطی هستید که سر و صدا زیاد می‌کنید؛ دیوار پوش برای شما نقش، مقاومتی هم ایفا خواهد کرد. دیوار پوش می‌تواند نگذارد صدا و گرما و سرما به راحتی از محیط خارج شود. از این رو در انرژی و زمان هم صرفه جویی خواهد شد.

نصب آسان
اگر بخواهید دیوار خود را رنگ کنید و یا هر تغییر دیگری در آن ایجاد کنید باید وسایل را جابه جا کنید؛ کارها را انجام داد و سپس دوباره وسایل را در سر جای خود بگذارید؛ در صورتی که دیوار پوش نصب خیلی آسان و راحتی دارد و اگر از نصاب حرفه ای بهره بگیرید کمتر از یکی دو روز می‌تواند آن را برای شما انجام دهد. 


نگاهی به انواع دیوار پوش

تاریخ درج: 1401.02.04

1234

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook