شیشه هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟

چاپ صفحه

 

شیشه هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟ 
شیشه‌های هوشمند با ادغام بهترین طراحی در کلاس با فناوری نوآورانه، به پنجره‌های شما اجازه می‌دهد فضای شما را باز کنند و در عین حال قدرت کنترل تیرگی را به دلخواه به شما می‌دهند. هم برای فضاهای داخلی مسکونی و هم برای تجاری معجزه می کند و اتاق ها را زیباتر و کاربردی تر می کند. اگر تا به حال می خواهید در مورد شیشه هوشمند بیشتر بدانید، به جای درستی آمده اید. شیشه هوشمند یا قابل تعویض، فناوری است که قادر به تنظیم حریم خصوصی، انتقال نور در صورت تقاضا است. شیشه هوشمند قابل تعویض ما را می توان از طریق یک سوئیچ الکتریکی ساده، کنترل از راه دور یا صوتی کنترل کرد که می تواند تیرگی شیشه را از شفاف به شفاف تغییر دهد.
شیشه هوشمند 
شیشه‌های هوشمند، ویژگی‌های انتقال نور خود را بر اساس محرک‌های خارجی مانند گرما، نور و ولتاژ تغییر می‌دهند و از نیمه شفاف که طول موج‌های خاصی را مسدود می‌کند، به شفاف تبدیل می‌شود که نور را عبور می‌دهد. صنعت شیشه هوشمند به تازگی شروع به جذب سرمایه گذاری مورد نیاز برای توانمندسازی تولیدکنندگان برای گسترش ظرفیت و افزایش تولید کرده است. در نتیجه، هزینه‌های تولید شیشه‌های هوشمند شروع به کاهش می‌کنند و این فناوری‌ها را برای مصرف‌کنندگان و کاربران نهایی که به طور فزاینده‌ای از مزایای شیشه‌های هوشمند، از جمله صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کم‌نور خودکار آگاه هستند، مقرون به صرفه‌تر می‌سازد. استفاده از شیشه هوشمند باعث بهبود ایمنی و امنیت، و کاهش هزینه های عملیاتی، از جمله پتانسیل کاهش مصرف انرژی ساختمان تا 20 درصد یا بیشتر می شود. شیشه هوشمند، در برابر تشعشعات خورشیدی محافظت می کند. لعاب خورشیدی هوشمند در داخل شیشه که قادر است رنگ آنها را مطابق با تابش تغییر دهد، به کاهش عملکرد UV و حمایت از سهم انرژی بدون جلوگیری از ورود نور طبیعی کمک می کند. 
ویژگی شیشه های هوشمند
انواع مختلف شیشه های هوشمند با ارائه ویژگی هایی که به همان اندازه که کاربردی هستند متنوع هستند، هدفشان بهبود راحتی ساکنین است. نتیجه نوآوری های فنی، افزایش عملکرد حرارتی، زیست محیطی و بهداشتی را فراهم می کند. راه حل هایی که به آسانی اجرا می شوند مانند لعاب های معمولی، اما با مدیریت بهینه انتقال حرارت، صرفه جویی در مصرف انرژی را ممکن می کنند. شیشه‌های هوشمند با انجام کامل نقش خود در تامین نور، می‌توانند بسیاری از نیازها را برای برآورده کردن اولویت‌های مشتریان شما برآورده کنند.

ویژگی شیشه های هوشمند


یکی از مهم ترین خصوصیاتی که پارتیشن شیشه ای دارد این است که امکان هماهنگ سازی آن با هر نوع طراحی دکوراسیونی که در نظر دارید است. 

شیشه هوشمند چگونه کار می کند؟
این شاید رایج ترین سوالی باشد که از ما پرسیده می شود. همچنین پاسخ به آن اغلب دشوار است، زیرا طیف متنوع محصولات ما همگی مستلزم فرآیندهای تولید متفاوتی هستند.
هسته اصلی فناوری ما PDLC ها هستند که در غیر این صورت به عنوان کریستال های مایع پراکنده در پلیمر شناخته می شوند. به زبان ساده، پلیمرها به کریستال‌های مایع اجازه می‌دهند تا در فیلم جاسازی شوند، که سپس می‌توان آن‌ها را بین صفحات شیشه‌ای قرار داد. این کریستال‌های مایع دارای ویژگی‌های نوری هستند که در ساختارشان ثابت نیستند، بنابراین با اعمال الکتریسیته به آنها می‌توانند تغییر کنند. به عنوان مثال، هنگامی که جریان الکتریکی از PDLC ها عبور می کند، آنها از هم جدا می شوند و به نور اجازه عبور از شیشه و شفاف شدن آن را می دهند. برعکس، حالت طبیعی شیشه (زمانی که هیچ ولتاژی اعمال نمی‌شود) کریستال‌های مایع را به‌طور تصادفی می‌بیند که به‌گونه‌ای چیده شده‌اند که باعث شکست امواج نور و انعکاس آن از سطح شیشه می‌شود و آن را مات یا شفاف به نظر می‌رساند.

آیا استفاده از شیشه هوشمند بی خطر است؟
بله، استفاده از شیشه هوشمند بی خطر است. این یک نگرانی رایج است، زیرا بسیاری نگران هستند که آیا شیشه هوشمند یا PDLC ها در هنگام استفاده جریان الکتریکی را هدایت می کنند یا خیر - اما نگران نباشید، آنها این کار را نمی کنند. لایه داخلی PDLC هیچ جریان الکتریکی را هدایت نمی کند. در عوض، به عنوان یک خازن عمل می کند و انرژی الکتریکی مورد نیاز برای تنظیم مجدد PDLC ها را در صورت لزوم ذخیره می کند.

 

شیشه هوشمند چگونه کار می کند؟

 

یکی از مزایای کرکره برقی شفاف این است که می توان از آنها به عنوان پارتیشن متحرک نیز استفاده کرد.

قیمت شیشه هوشمند چقدر است؟
در حالی که برآورد هزینه سریع در دسترس نیست، مهم است که ابتدا الزامات خاص خود را تعیین کنید تا تشخیص دهید کدام نوع شیشه هوشمند به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. تغییرات در ساختار، نوع شیشه و عملکرد همگی بر قیمت تأثیر می‌گذارند، و بهتر است رویکردی آگاهانه داشته باشید تا هزینه‌های شما از قبل مشخص باشد و بعدا غافلگیر نشوید.

آیا استفاده از درب ضد حریق برای ایمنی ساختمان اجباری است؟

 سخن پایانی
چه صاحب خانه، چه صاحب کسب و کار یا طراح هستید که به دنبال برتری دادن به کار خود با استفاده از فناوری های جدید هستید، شیشه هوشمند یک سرمایه گذاری بلندمدت در زیبایی و کاربردی بودن خانه یا محل کار شما است.

 
شیشه هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ درج: 1401.08.04

237

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook