سقف کاذب کشسان

چاپ صفحه

مدرن ترین سقف کاذب موجود در بازار



سقف کاذب یکی از مواردی است که در طراحی و دکوراسیون داخلی، کارایی بسیار زیادی دارد. سقف کاذب در ابتدا بسیار ساده بود و تنها از یک مدل متریال طراحی و تولید می‌شد؛ در صورتی که امروزه به انواع گوناگونی تقسیم شده و متریال متفاوتی در ساخت آن استفاده می‌شود. سقف کاذب کشسان یکی از مدل‌های آن است که امروزه کارایی بسیار زیادی دارد. سقف کاذب کشسان حدودا 20 سال است که به ایران وارد شده است و توانسته بخشی از بازار را به خود اختصاص دهد.



سقف کاذب کشسان

همان طور که از نام این سقف کاذب مشخص است؛ دارای خاصیت کشسانی بوده که سبب شده هم زیبایی و جذابیت بالایی داشته باشد و هم بتوان آن را جابه جا کرد. سقف کاذب کشسان با فاصله از سقف اصلی قرار می‌گیرد و فاصله دار است. از این رو به سقف اصلی اسیبی که نمی‌رساند هیچ، بلکه می‌توان تاسیسات را به خوبی با آن پوشاند.



ویژگی‌های سقف کاذب کشسان

هر سقف کاذب که از یک متریال طراحی و ساخته می‌شود دارای یک ویژگی و مزایایی است. هر چقدر مزایای سقف کاذب بیشتر باشد محبوبیت آن بالاتر و در بازار بیشتر خرید و فروش می‌شود. سقف کاذب کشسان هم از این قاعده مستثنی نیست، این مدل دارای قابلیت‌های بسیار بالایی است که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت پس با ما همراه شوید.



ضد رطوبت

این که یک سقف کاذب بتواند در برابر رطوبت مقاومت خیلی خوبی نشان بدهید یکی از نقاط متمایز کننده آن است؛ چرا که از جمله مشکلاتی که بیشتر خانه‌ها گریبان گیر آن هستند، نم دیوار است که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و بر طرف کردن آن نیاز به هزینه و انرژی بالایی دارد. همچنین وجود نم فضای داخل خانه را مرطوب کرده و به مرور زمان بیماری‌های تنفسی برای ساکنان ایجاد می‌کند.

سقف کاذب کششی در برابر رطوبت مقاومت دارد؛ چرا که از پارچه کشسان پی وی سی ساخته می‌شوند که رطوبت را به خودش نمی‌گیرد و از بروز مشکلات جدی جلوگیری می‌کند.



امکان جابه جایی

شاید بهترین مزیتی که سقف کاذب کشسان دارد قابلیت جابه جا کردن آن است. خرید و نصب سقف کاذب نیاز به هزینه و انرژی دارد. شما برای این که بخواهید سقف کاذب نصب کنید باید یه عالمه تغییرات در خانه انجام دهید و سپس آن را به جای خود برگردانید؛ از این رو اگر بخواهید از مکانی به مکان دیگر جابه جا شوید باید تمام زحمات خود را در خانه قبلی بگذارید و بروید. از این رو با داشتن سقف کاذب کشسان، بیشتر این مشکلات حل خواهد شد. سقف کاذب کشسان زیر سقف اصلی با فاصله قرار می‌گیرد و اگر بخواهید جابه جا شوید به راحتی جدا می‌شود و می‌توان آن را مجدد نصب کرد.



نصب آسان

برای نصب بیشتر سقف‌های کاذب حدودا هفت الی ده روز زمان نیاز است و انجام مراحل آن هم به یک سری کارها نیاز است و پس از آن باید بهم ریختگی و تمیزکاری انجام شود. یعنی اگر شما بخواهید سایر سقف‌های کاذب را نصب کنید باید یکی دو هفته‌ای درگیر باشید. در صورتی که سقف کاذب کشسان نصب خیلی راحتی دارد؛ طوری که آن را در عرض چند ساعت می‌توان نصب کرد و نیازی به تخلیه اسباب و اثاثیه، تمیزکاری بیش از حد و جابه جایی وسایل ندارد و انجام این کار برای شما هم هزینه پایینی دارد و هم انرژی آن کمتر است و خستگی چند روزه را به تن شما نخواهد گذاشت.

تازه می‌توانید انجام این کار را به یک نصب ماهر بسپارید تا آن را در زمان خیلی کمتری انجام دهد و بدون نیاز به وسایل اضافی که شاید در سایر سقف‌های کاذب به آن نیاز داشته باشید.




فیلتر صدا

در بسیاری از کارها صدا بالاست و ممکن است همسایه‌ها و افراد دیگر را آزار و اذیت دهد؛ به همین دلیل کسانی که دارای این مدل کسب و کار هستند سعی می‌کنند تا سقف کاذبی را نصب کنند که عایق صدا باشد. سقف کاذب کشسان خاصیت فیلتر آکوستیک دارد که نمی‌گذارد صدا از فضا خارج شود و صدا اکو نخواهد شد. اگر می‌خواهید که صدا به محیط بیرون درز نکند بهتر است سقف کاذب کشسان را به ذهن داشته باشید.



تحمل وزن بالا

ایمنی یکی از موارد مهم در ساختمان سازی است؛ چرا که هر لحظه می‌تواند زلزله رخ دهد. ساختمان‌های امروزی سعی بر این دارند تا تمام نکات ایمنی را رعایت کنند و بخواهند به خوبی از جان ساکنان حفظ کنند. سقف کاذب باید بتواند وزن بالا را به خوبی تحمل کرده و بتواند در برابر پس لرزه‌ها مقاومت داشته باشد تا آوار بر سر افراد نریزد. سقف کاذب کشسان می‌تواند تا 150 کیلوگرم را حفظ کند؛ از این رو از آن در مدارس و مجتمع‌های مسکونی به وفور استفاده می‌شود.



پوشانندگی اتصالات

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توان برای سقف کاذب کشسان در نظر گرفت، پوشاندن سقف کاذب است. سقف کاذب به راحتی تاسیسات را می‌تواند نگه دارد و همین طور سیم اتصالات و لوله کشی و ... را زیر سقف کاذب کشسانی پوشیده می‌شوند. نصب سقف کاذب کشسان به افراد کمک کرده تا هزینه اضافی برای رنگکاری ساختمان و کارهای این چینی پرداخت نکنند.



قیمت سقف کاذب کشسان

سقف‌های کاذب با توجه به متریال و فاکتورهای مختلف دارای قیمت متفاوت هستند؛ سقف کاذب کشسان هم از این قاعده مستثنی نیست، سقف کاذب کشسان همراه با نور پردازی و ابزارهای نصب آن دارای قیمت متفاوت خواهد بود که می‌تواند در بازار نوسان داشته باشد. برای دریافت قیمت از سقف کاذب کشسان می‌توانید پیش از خرید با فروشگاه‌های عرضه کننده آن تماس گرفته و از جزئیات هم با خبر شوید.



عیب سقف کاذب کشسان

سقف کاذب با توجه به ویژگی‌هایی که دارد یک سری معایب هم دارد. عدم دسترسی به پشت سقف یکی از عیب‌های آن است؛ چرا که برای نظافت خانه به سقف پشت آن دسترسی نخواهید داشت. اگر جزء کسانی هستید که حتما باید سقف هم تمیز کنید، سقف کشسان برای شما محدودیت ایجاد خواهد کرد.

سانادر

سقف کاذب کشسان

تاریخ درج: 1401.02.04

642

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook