شیشه دوجداره چگونه کار می کند؟

چاپ صفحه

شیشه دوجداره با ایجاد یک شکاف هوا عمل می کند که در برابر انتقال حرارت بین دو منطقه دمایی مختلف (داخل و خارج) عایق می شود. دو صفحه شیشه ای در یک واحد (IGU) که توسط یک نوار فاصله جدا شده است مهر و موم شده اند. فضای بین شیشه‌ها (معمولا 12-6 میلی‌متر) یک شکاف هوایی ایجاد می‌کند که انتقال حرارت (گرم یا سرد) را با رسانایی، کند می‌کند گرما را به دام نمی‌اندازد، اما حرکت گرما را برای کاهش اتلاف گرما کاهش می‌دهد. از آنجایی که هوا نمی تواند در شکاف باریک بین شیشه ها به گردش درآید، همرفت هوا کند می شود و این باعث کاهش انتقال حرارت نیز می شود.

شیشه دوجداره چگونه اتلاف حرارت را کاهش می دهد؟
شیشه دوجداره اتلاف حرارت را از طریق بالشتک حرارتی و عایق هوای موجود در واحد مهر و موم شده کاهش می دهد. با برخورد هوای سرد به جداره خارجی شیشه، صفحه شیشه دما را به لایه گاز آرگون منتقل می کند. گاز آرگون سرعت انتقال حرارتی به هوا را 34 درصد کاهش می دهد و رسانش گرما را بین دو درجه حرارت متفاوت کند می کند. بنابراین، لایه آرگون اختلاف دمای کمتری را به صفحه داخلی شیشه منتقل می کند که در دمای متوسط بین شیشه آرگون و اتاق باقی می ماند.
به همین ترتیب، هنگامی که هوای گرم اتاق با شیشه داخلی برخورد می کند، گاز آرگون انتقال گرما را از داخل به بیرون کند می کند. و گرما در اتاق حفظ می شود. در یک واحد دو جداره، شیشه بیرونی و داخلی دارای دماهای متفاوتی خواهند بود.

آیا می دانستید از کرکره برقی شفاف می توان به عنوان پارتیشن متحرک نیز استفاده کرد؟

شیشه دوجداره چگونه کار می کند؟

شیشه دوجداره چگونه صدا را کاهش می دهد؟
صوت انرژی است که با ارتعاش مولکول های هوا و اجسامی که با آنها در تماس است، مانند امواج روی دریا به صورت امواج حرکت می کند. هنگامی که امواج صوتی به شیشه برخورد می کند، شیشه در فرکانس امواج صوتی می لرزد و ارتعاش را به مولکول های هوا در طرف دیگر شیشه منتقل می کند. همانطور که موج صوتی حرکت می کند، اجسام متراکم انرژی را جذب می کنند که فرکانس امواج را هنگام عبور کاهش می دهد. به همین دلیل است که اگر گوش خود را به دیوار بچسبانید، می توانید صحبت های مردم را از طرف دیگر بشنوید، اما اگر از دیوار فاصله بگیرید، نمی توانید آن را بشنوید. 

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که پارتیشن شیشه ای دارد، امکان هماهنگ سازی آن با هر نوع طراحی دکوراسیونی که در نظر دارید است.

شیشه دوجداره چگونه میعان را کاهش می دهد؟
هوای اطراف ما مملو از قطرات مولکولی ریز آب است که برای چشم قابل مشاهده نیستند. در هوای گرم، مولکول‌ها با فاصله زیادی از هم قرار دارند که رطوبت را نگه می‌دارد، اما با سرد شدن هوا، مولکول‌ها به هم می‌رسند. وقتی مولکول‌ها بسیار نزدیک به هم هستند، به مایع قابل مشاهده تبدیل می‌شوند که به آن «نقطه شبنم» می‌گویند.
تراکم زمانی ظاهر می شود که هوای حاوی رطوبت با یک سطح سرد - مانند شیشه پنجره - تماس پیدا کند. وقتی کتری را می‌جوشانید، غذا می‌پزید یا دوش آب گرم می‌گیرید، هوا بیش از حد معمول با رطوبت پر می‌شود و به همین دلیل است که پنجره‌های آشپزخانه و آینه‌های حمام بخار بیشتری دارند. ما همچنین رطوبت را در نفس خود از بین می‌بریم و به همین دلیل است که وقتی از خواب بیدار می‌شویم، تراکم را روی پنجره اتاق خواب می‌بینیم.
در داخل واحد آب بندی شده دو جداره، هوای موجود همچنین رطوبت کمی را در خود نگه می دارد که در صورت تغییر اختلاف دما، می تواند روی شیشه ایجاد شود.
برای رفع این مشکل، هر واحد مهر و موم شده با خشک کننده کریستالی (مانند چیزی که در یک کیف یا کفش جدید پیدا می کنید) موجود در نوار فاصله ساخته شده است. ماده خشک کن رطوبت را از شکاف هوا خارج می کند و فضای داخلی بین شیشه ها را خشک نگه می دارد.
تراکم داخلی زمانی اتفاق می افتد که مهر و موم های روی واحد مهر و موم شده شروع به خراب شدن کنند و رطوبت بیشتری به داخل واحد کشیده شود. ماده خشک کن اشباع می شود و دیگر نمی تواند رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه تراکم در داخل دستگاه ایجاد می شود. دلیل اینکه ما میعانات زیادی را روی شیشه های تک جداره می بینیم این است که شیشه در معرض سرما است و شبنم را از بخار آب موجود در هوا تحریک می کند.
شیشه دوجداره به کاهش تراکم در قسمت داخلی پنجره های شما کمک می کند. زیراکه این شیشه، به اندازه شیشه های تک جداره سرد نیست. شکاف هوای داخل شیشه دوجداره کمک می کند تا شیشه داخلی شیشه به دمای اتاق نزدیکتر شود. این اختلاف دما برای جلوگیری از تبدیل بخار آب به شبنم و تشکیل تراکم روی شیشه کافی است.

شیشه دوجداره چگونه صدا را کاهش می دهد؟

یکی از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای جلوگیری از اتلاف انرژی است.

سخن پایانی
ما آنقدر در مورد کیفیت شیشه دوجداره خود مطمئن هستیم که تضمین مادام العمر در برابر تراکم و مه در داخل واحدهای آب بندی شده خود را ارائه می دهیم.

  
شیشه دوجداره چگونه کار می کند؟

تاریخ درج: 1401.07.27

248

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook