آشنایی با سقف کاذب

چاپ صفحه

آشنایی با سقف کاذب پی وی سی و انواع آن

سقف کاذب یکی از محصولاتی است که در طراحی و دکوراسیون داخلی کارایی بالایی دارد. سقف کاذب علاوه بر زیبایی باعث مخفی نگه داشتن، تاسیسات و ... می‌شود. سقف کاذب انواع گوناگونی دارد که هر یک از آن‌ها از متریال مختلف با ویژگی متفاوت ساخته شده‌اند در این مقاله قصد داریم نگاهی به سقف کاذب پی وی سی، مزایا و نکاتی درباره آن بپردازیم پس با ما همراه باشید.



نگاهی به پی وی سی

پیش از آن که بخواهیم درباره سقف کاذب پی وی سی نکاتی را بیان کنیم بهتر است ابتدا به شالوده آن نگاهی بیاندازیم. پی وی سی یا همان پلی وینیل کلراید یکی از ترموپلاستیک‌هاست که در صنعت پتروشیمی کارایی خیلی بالایی دارد. ویژگی‌های پی وی سی سبب شده تا در صنایع دیگر هم استفاده شود. پی وی سی ضربه پذیری بالایی دارد و همین طور در برابر آب و رطوبت هم مقاوم است. همچنین وزن آن سبک است و خورده هم نمی‌شود.



سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی از، وینیل کلراید تولید شده است و مهمترین ویژگی آن، مقاومت در برابر رطوبت و آب است. همچنین این سقف کاذب دارای وزن سبک و نصب بسیار آسان است.  سقف کاذب پی وی سی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:



سقف کاذب پی وی سی پانل طولی

این نوع سقف کاذب دارای ابعاد 6 در 0.2 یا 6 در 0.4  است و با ضخامت 7 تا 8 میلی متر عرضه می‌شود. سقف کاذب پی وی سی پانل طولی، نصب راحتر دارد و با استفاده از آن می‌توانید هر گونه طرح و نورپردازی انجام دهید؛ در واقع این نوع سقف کاذب به شما طرح و حجم گوناگونی می‌دهد.



سقف کاذب پی وی سی تایل

عمده تفاوت این دو نوع سقف کاذب در نحوه نصب و قرار گیری آن‌هاست. سقف کاذب پی وی سی تایل دارای ابعاد 60 در 60 سانتی متر و ضخامت 8 میلی متر است که زیرسازی آن مشبک بوده و روی سقف اصلی قرار می‌گیرد. سقف کاذب پی وی سی تایل بر خلاف سقف کاذب پانل شکل نوارهای موازی نداشته و حجم زیادی به شما نمی‌دهد.



انواع سقف کاذب بر اساس شکل ظاهری

سقف کاذب پی وی سی از نظر شکل هم به زیر دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که عبارتند از:



سقف کاذب پی وی سی سفید مات و ساده

یکی از ساده ترین انواع سقف کاذب پی وی سی و مناسب برای کسانی که می‌خواهند در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند، سقف کاذب پی وی سی مات و سفید است که دارای ابعاد 20 در 60 سانتی متر و با ضخامت 7 میلی متر است. این سقف کاذب دارای وزنی حدودا 290 گرم در هر متر مربع می‌باشد.



سقف کاذب پی وی سی چاپی و هات استمپ

سقف کاذب پی وی سی هات استمت با استفاده از دستگاهی به همین نام طاحی و تولید می‌شود. این مدل سقف کاذب با استفاده از تراشه‌های مهر زنی طراحی شده و طرح‌های مختلف روی آن ایجاد می‌شوند و پس از آن یک چسب برای لمینت روکش پی وی سی زده می‌شود. این مدل سقف کاذب مزایای خیلی خوبی دارد که از بارزترین آن‌ها می‌توان با مقاومت در برابر گرما و رطوبت اشاره کرد. همچنین سقف کاذب چاپی و هات استمپ طرح‌های گوناگون است. این مدل از سقف کاذب در ابعاد مختلفی تولید شده و عموما طول آن 600 سانتی متر و عرض آن 20 الی 30 سانتی متر است.



سقف کاذب پی وی سی روکش دار

این مدل از سقف کاذب دارای روکش‌های طرح دار است در صورتی که مغز آن تنها پی وی سی است. این روکش‌ها با یک پرس قوی به مغز پی وی سی چسبیده شده و در برابر ضربه و فشار مقاومت خیلی خوبی دارد. نکته‌ای که درباره سقف کاذب پی وی سی روکش دار جالب است قابلیت شستشوی آن می‌باشد. سقف کاذب پی وی سی روکش دار در دو مدل پانل طولی و تایل در بازار قابل خرید است.



ویژگی‌های سقف کاذب پی وی سی

ویژگی و مزایایی که یک مدل سقف کاذب دارد، میزان تقاضا برای آن را هم بیشتر می‌کند. سقف کاذب پی وی سی مزایای خیلی زیادی دارد که سبب شده تا طرفداران خیلی بالایی داشته باشد. ویژگی‌های آن عبارتند از:



ضد آب و شستشو

یکی از مزایایی که سقف کاذب پی وی سی دارد، قابلیت شستشو و نظافت آن است. پس مدتی از نصب سقف کاذب پی وی سی ممکن است کثیف شده و دوده بگیرد؛ از این رو نطافت آن خیلی مهم است؛ چرا که در زیبایی آن تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل قابلیت شستشوی سقف کاذب ویژگی خیلی مهمی در آن است.



وزن پایین

یکی دیگر از مزایایی که این مدل سقف کاذب دارد این است که بسیار سبک بوده، در صورتی هم عایق صوتی است و هم طرح پذیری خیلی بالایی دارد. وزن سبک سقف کاذب پی وی سی باعث شده تا نصب آن هم خیلی راحت انجام بگیرد.



در دسترس بودن متریال

این که شما یک محصول بی نظیر را داشته باشید اما نتوانید به مواد و لوازم آن دسترسی پیدا کنید؛ کمک زیادی به شما کمک نخواهد کرد. پی وی سی با توجه به محبوبیت و کارایی خیلی بالایی که در صنایع مختلف دارد؛ امروزه به راحتی در دسترس بوده و چنانچه شما در سقف کاذب پی وی سی نیاز به مواد و متریال آن داشته باشید به راحتی آن را پیدا خواهید کرد.



سایر ویژگی‌های سقف کاذب پی وی سی

امکان تعویض

طول عمر بالا

مقاومت در برابر حشرات

دسترسی راحت به تاسیسات

عایق حرارتی و صوتی

مقاومت در برابر مواد افزودنی

تنوع طرح و رنگ



معایب سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی هر چند مزایای زیادی دارد اما از معایبی هم برخوردار است.  سقف کاذب پی وی سی در برابر آفتاب بسیار آسیب پذیر است و نباید زیاد در معرض نور خورشید قرار بگیرد. همچنین از نظر زیبایی در بین انواع مدل سقف در رتبه دوم و سوم قرار دارد.

سقف کاذب

آشنایی با سقف کاذب

تاریخ درج: 1401.02.04

1479

1

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook