درب های اتوماتیک، ساده، کاربردی و ایمن

چاپ صفحه

 

درب های اتوماتیک با تشخیص حرکت یا به سادگی با فشار دادن یک دکمه باز می شوند و به طور مستقل بسته می شوند. باز شدن درب، یک عملیات کاملا اتوماتیک است که توسط سیستم های مختلف مخصوص هر کاربری کنترل می شود. درب های اتوماتیک زندگی روزمره را بسیار آسان تر می کنند. و آنها نه تنها راحتی را به ارمغان می آورند، بلکه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کنند. لایه های درب های اتوامتیک از یک هسته سفت و سخت پوشیده شده اند که با پانل های طبقه بندی شده با چگالی بالا ساخته شده اند. آنها در طیف رنگی متنوعی موجود هستند. 
ساده، کاربردی و ایمن
فشار دادن در، چرخاندن دستگیره‌های در یا حتی کشیدن درها و بستن آنها پس از عبور از آنها، همگی این موارد گاهی اوقات می‌تواند محدودکننده باشد. و علاوه بر این، اغلب اتفاق می افتد که مردم فراموش می کنند درها را پشت سر خود ببندند. سایر افراد حتی قادر به باز و بسته کردن در نیستند، این امر به ویژه در مورد افراد روی صندلی چرخدار، کودکان، سالمندان یا افراد دارای معلولیت صدق می کند. درب های اتوماتیک به همه امکان دسترسی آسان به ساختمان ها را می دهند که به طور فزاینده ای مورد استقبال قرار می گیرد.

کاربرد درب های اتوامتیک
درب های اتوماتیک در حال حاضر دسترسی مدرن بدون مانع را ارائه می دهند و اجازه خروج و عبور از بسیاری از ساختمان ها را می دهند. آنها به ویژه برای ساختمان های پر تردد مناسب هستند. آنها اکنون تقریباً به طور سیستماتیک در بخش های زیر کاربرد دارند:
بیمارستان ها : در بیمارستان ها، سیستم های درب اتوماتیک بهداشتی ترین راه حل برای عبور و مرور مراجعه کنندگان، بیماران، پزشکان و مراقبین هستند. آنها دیگر نیازی به باز کردن درها به صورت دستی ندارند و بنابراین از انتشار میکروب روی دست خود جلوگیری می کنند.
هتل ها و رستوران ها: یک ورودی معتبر و کاربردی اولین مکان برای پذیرایی از مشتریان در بسیاری از هتل ها است. دسترسی خودکار به آشپزخانه و سایر مناطق به کارکنان اجازه می دهد تا وظایف خود را با خیال راحت انجام دهند و خدمات با کیفیت را تضمین می کند.
خرده فروشی: سیستم های درب اتوماتیک به مشتریان اجازه ورود به فروشگاه ها را می دهند. آنها محیطی روشن و دلپذیر برای خرید ایجاد می کنند. آنها همچنین به صرفه جویی در انرژی کمک می کنند، زیرا فقط در صورت لزوم باز می شوند و عایق بسیار موثری را بین داخل و خارج از مکان، ایجاد می کنند.

 

یکی از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای جلوگیری از اتلاف انرژی است.


 

انواع درب اتوماتیک
سیستم های درب اتوماتیک برای انواع درب ها اعم از بزرگ یا کوچک، سنگین یا سبک موجود است. علاوه بر این، تقریبا هر طرح قابل تصوری بر روی آنها، امکان پذیر است از جمله: سازه های تمام شیشه ای، قاب، چوبی، آلومینیومی یا فولادی.
عناصر اتوماسیون درب
دستگاه کنترل: دستگاه کنترل، فرمان باز کردن را ثبت می کند و آن را به کنترل مکانیزم درایو یا سیستم کنترل منتقل می کند. کنترل های دستی مانند صفحه نمایش لمسی، کنترل از راه دور، دکمه ها و سوئیچ ها و..... وجود دارد. برای راحتی، اغلب اتفاق می افتد که چندین نوع مختلف دستگاه کنترل، بر روی یک درب اتوماتیک نصب می شود.
سیستم کنترل: این مغز سیستم است که معمولا شامل تایمرها، تنظیمات سرعت باز کردن، زوایا و زمان باز نگه داشتن، و در صورت لزوم، تکنیک‌های ایمنی اضافی مانند کنترل‌های دسترسی، نظارت تصویری و غیره است.
درایو: درایو از نیروی محرکه برای باز کردن درب استفاده می کند. درایو درب را به راحتی باز و بسته می کند.
سنسورهای ایمنی: سنسورهای ایمنی، مسیر لایه ‌های در و لبه‌ها را هنگام بسته شدن کنترل می‌کنند. در صورت خطر برخورد و یا خطر گیر افتادن فرد یا شیئی به سرعت در را متوقف می کند.

 

انواع درب اتوماتیک

 

 

 

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که پارتیشن شیشه ای دارد امکان هماهنگ سازی آن با هر نوع طراحی دکوراسیونی که در نظر دارید است. 

 

حفاظت در برابر آتش و خروجی های اضطراری بدون مانع
درب‌های اتوماتیک به لطف سیستم‌ها و سنسورهای پیشرفته، حتی در مواقع اضطراری، امنیت بالایی را ارائه می‌کنند. درهایی که به عنوان درب ضد حریق استفاده می شوند باید در صورت آتش سوزی یا دود به طور ایمن بسته شوند. در مواقع اضطراری، هنگامی که دستگاه کنترل دود فعال می شود، آنها به طور خودکار بسته می شوند و از انتشار دود جلوگیری می کنند. 
کنترل و نظارت متمرکز بر درب
تاسیسات درب اتوماتیک اغلب با سیستم‌های ساختمانی مانند سیستم خروج اضطراری، سیستم کنترل دسترسی، سیستم تکنولوژی ساختمان و سیستم‌های سیستم کنترل سیستم استخراج دود متصل می‌شوند. این امر کنترل و نظارت متمرکز بر هر یک از سیستم ها را تضمین می کند و در نتیجه کارایی مدیریت تسهیلات را افزایش می دهد.

آیا می دانستید از کرکره برقی شفاف می توان به عنوان پارتیشن متحرک نیز استفاده کرد؟

سخن پایانی
اگر به دنبال درب اتوماتیک با کیفیت هستید، همین جا، بهترین جایی است که می توانید برای خرید درب های اتوماتیک اقدام نمایید.

 
درب های اتوماتیک، ساده، کاربردی و ایمن

تاریخ درج: 1401.08.05

147

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook