چگونه یک درب گردان مناسب انتخاب کنیم؟

چاپ صفحه

 
درب های گردان امروزه کارآمدترین راه حل های ورود به انرژی هستند. اصل «همیشه باز، همیشه بسته» درهای گردان تضمین می کند که هوای مطبوع داخل و هوای بدون تهویه بیرون از هم جدا باقی می مانند و از گرد و غبار و سرو صدای بیرون به داخل محیط ساختمان جلوگیری می کند. از آنجایی که برای حفظ محیط مطبوع داخل ساختمان به انرژی کمتری نیاز است، درهای گردان به کاهش ردپای کربن ساختمان، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها کمک می کنند.
ویژگی درب گردان
یک در گردان معمولا از سه یا چهار در تشکیل می شود که روی یک محور مرکزی آویزان شده و حول یک محور عمودی در داخل یک محفظه استوانه ای می چرخند. درهای گردان از نظر انرژی کارآمد هستند زیرا  از وزش باد جلوگیری می کنند و در نتیجه از دست دادن گرمایش یا سرمایش ساختمان را کاهش می دهند. درهای گردان برای کاهش فشار شدید ناشی از هجوم هوا از میان ساختمان‌های بلند طراحی شده‌اند و در عین حال به تعداد زیادی از افراد اجازه عبور و مرور را می‌دهند.

ویژگی درب گردان

 

آیا می دانستید از کرکره برقی شفاف می توان به عنوان پارتیشن متحرک نیز استفاده کرد؟

 

انتخاب درست درب گردان
در مورد درب گردان، انتخاب درب مناسب به معنای در نظر گرفتن چهار نکته مهم است.
بهره مندی از مزایای درب اتوماتیک
انتخاب درب گردان در درجه اول به معنای بهره مندی از تمامی مزایای درب اتوماتیک است. اولین کارکرد آن تسهیل دسترسی به ساختمان ها و به ویژه رعایت قوانین دسترسی برای افراد با تحرک کم است.
سپس، یک درب اتوماتیک باید با تمام طرح های عملیاتی یک ورودی سازگار شود: دسترسی خودکار، کنترل شده، انطباق خودکار عرض گذرگاه، جهت گردش و غیره. در نهایت، باید بتواند الزامات را از نظر صرفه جویی در انرژی یا کیفیت حرارتی و صوتی برآورده کند. به عنوان مثال: مدیریت زمان باز و بسته شدن، همراه با سرعت حرکت برگ ها، با محدود کردن اتلاف گرما در زمستان یا سرما در تابستان، باعث صرفه جویی در انرژی می شود.
تمام اجزای آن را در نظر بگیرید
اعم از کوچک و سبک یا بزرگ و سنگین، باز و بسته شدن باید بدون توجه به تعداد معابر، با خیال راحت و مطمئن انجام شود. اگر طراحی مهم است، نباید از قابلیت اطمینان و ایمنی آن غافل شد. هنگام باز کردن درب همیشه باید از راحتی رفت و آمد، اطمینان حاصل شود. بسته به مورد، مکانیسم محرک درب چرخشی باید ارتفاع کلی کمی داشته باشد. به عنوان مثال: با ارتفاع 7 سانتی متر، مکانیسم های محرک تقریباً به طور نامرئی در تمام معماری های ساختمان قرار می گیرند. برخی از مکانیزم ها برای استفاده در پروفیل های باریک و در مواردی که فضا محدود استب، برای تحقق آسان راه حل های خاص ساختمان مناسب هستند. اگر باز و بسته شدن صاف و راحت در فضاهای داخلی بدون مانع ترجیح داده شود، مکانیزم محرک الکترومکانیکی مورد نیاز است. باید از مناسب بودن مکانیزم محرک برای درب مخصوصا در مورد درهای سنگین اطمینان حاصل شود.

انتخاب درست درب گردان

 

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که پارتیشن شیشه ای دارد، امکان هماهنگ سازی آن با هر نوع طراحی دکوراسیونی که در نظر دارید است.

 

توجه به معیارهای فنی و امنیتی
هر نصب درب گردان مستلزم در نظر گرفتن چندین محدودیت فنی ضروری است که به طور خاص می توان اشاره کرد:
حفاظت از انتهای مناطق بسته و باز.
مصرف انرژی.
تجسم خوب درب و شیشه های ایمنی.
اجرای مقررات ضد سقوط.
آزادسازی واحدهای عبوری.
پیش بینی تمام خرابی های الکتریکی احتمالی.
موقعیت کنترل های باز.
امنیت درب گردان در اولویت می باشد
امنیت در ورودی دارای دو جنبه متفاوت است: امنیت ساختمان و امنیت کاربران آن. سنسورهای ایمنی که برگه های متحرک و دیوارهای منحنی ثابت با آنها تعبیه شده است، ایمنی کاربر را تضمین می کند. عملکرد درب را می توان با توجه به نیاز ساختمان شما سفارشی کرد. این الزامات ممکن است بر اساس اولویت شما برای امنیت یا جریان ترافیک باشد. ورودی اصلی ساختمان عمومی مانند هتل، اداری، مسکونی یا شهرداری نیز باید امنیت را تامین کند. گزینه‌های امنیتی موجود برای درب‌های گردان سطح بیشتری از محافظت را فراهم می‌کنند، خواه از ورود افراد غیرمجاز به ساختمان جلوگیری کند یا به اپراتور اجازه دهد درب را برای شب قفل کند. ما اقدامات امنیتی بیشتری را ارائه می دهیم.

 

آیا استفاده از درب ضد حریق برای ایمنی ساختمان اجباری است؟

سخن پایانی
درهای گردان در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند و در عین حال جریان مداوم ترافیک را تسهیل می کنند. برای خرید می توانید از همین جا اقدام نمایید.

 
  چگونه یک درب گردان مناسب انتخاب کنیم؟

تاریخ درج: 1401.08.05

245

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook