چرا از شیشه مات در درب های شیشه ای استفاده کنیم؟

چاپ صفحه

 

شیشه مات می تواند افزودنی زیبا برای هر خانه یا فضای تجاری باشد و ظرافت و سبکی را به ارمغان بیاورد. شناخته شده است که حریم خصوصی برتر را ارائه می دهد و به طور قابل توجهی همه کاره است. بسیاری از افراد از وجود این نوع شیشه جدا از اینکه دید را تار می کند، بی اطلاع هستند، اما مزایای دیگری نیز دارد که در ادامع خواهم گفت.
شیشه مات 
شیشه مات به شیشه هایی گفته می شود که یا دارای بافت داخلی یا لایه ای از یخبندان داخلی هستند. برخلاف فیلم پنجره مات، شیشه مات یک افزودنی دائمی به شیشه است و قابل برگشت نیست. می توان آن را از شیشه لمینت یا سکوریت ساخته شد. شیشه مات به طور کلی برای حفظ حریم خصوصی یا اهداف تزئینی استفاده می شود.

 

شیشه مات

 

آیا می دانستید از کرکره برقی شفاف می توان به عنوان پارتیشن متحرک نیز استفاده کرد؟

ویژگی های شیشه مات چیست؟
شیشه مات از طریق فرآیندی ساخته می شود که سطح شیشه را زبر و تیره می کند. از نظر زیبایی در هر فضایی دلپذیر است و می تواند حس گرما و سبکی را به هر دکوراسیونی ببخشد. در اصطلاح فنی، شیشه مات یک ورق شیشه ای شفاف است که با فرآیند سندبلاست کدر می شود. به دلیل پراکندگی نور در حین انتقال، شیشه شفاف است و حتی اگر نور را از خود عبور دهد، دید را مخفی می کند. این اثر یخ زدگی را می توان با استفاده از یک فیلم وینیل که به عنوان یک شابلون روی سطح شیشه عمل می کند یا از طریق اسپری های شیشه ای مات کنسرو شده به دست آورد.
حفظ حریم خصوصی را افزایش می دهد
 شیشه مات به دلیل توانایی آن در تاب برداشتن یا محو کردن اشیا، اغلب یک انتخاب محبوب در حمام است. این به افزایش حریم خصوصی کمک می کند و در عین حال مانع از ورود نور به اتاق نمی شود. برای مثال، یک صفحه دوش با صفحه دوش شیشه ای مات، برای حفظ حریم خصوصی کامل مناسب است.
ایمنی را بهبود می بخشد
 شیشه مات از یک ماده بسیار مقاوم ساخته شده است. این بدان معنی است که شکستن آن اغلب سخت تر از شیشه شفاف استاندارد است. این ماده همچنین می تواند در برابر آب و هوا مقاومت کند.
کاهش مصرف انرژی
شیشه مات تابش نور خورشید را کاهش می دهد، نور را در طول روز فیلتر می کند و از ورود سرما در فصل زمستان جلوگیری می کند. این به آن کمک می کند دمای داخل خانه را در طول ماه های زمستان و تابستان ثابت نگه دارد و به صرفه جویی در انرژی کمک می کند.
تمیز کردن آسان
 شیشه های مات نیز به راحتی تمیز می شوند. شیشه را می توان با پارچه تمیز کرد و با توجه به سطح بافتی که دارد به راحتی مانند سایر شیشه ها خش نمی زند.

ویژگی های شیشه مات چیست؟

 

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که پارتیشن شیشه ای دارد، امکان هماهنگ سازی آن با هر نوع طراحی دکوراسیونی که در نظر دارید است.

چرا از شیشه مات در درب های شیشه ای استفاده کنیم؟
شیشه مات که به عنوان یک پوشش تزئینی استفاده می شود، به دلیل کاربردی بودن عالی آن مورد استفاده زیاد قرار می گیرد. بدون مسدود کردن عبور نور، حریم خصوصی درب‌ها و پنجره‌های شفاف را به حداکثر می‌رساند. یکی از ساده ترین راه ها برای قرار دادن شیشه مات در خانه، قرار دادن آن روی درب شیشه ای حمام است. در واقع، این ماده فضا را با نور طبیعی خورشید روشن نگه می‌دارد و در عین حال به کاربران اجازه می‌دهد احساس محدودیت نکنند. بنابراین، با استفاده از شیشه مات، تعادل کامل بین صمیمیت و انزوا را در حالی که از یک فضای باز دلپذیر لذت می برید، به دست می آورید.
در اینجا ایده های طراحی بیشتری برای افزودن درهای شیشه ای مات به خانه شما وجود دارد:
درهای اتاق بدون پنجره: درهای فرانسوی با شیشه مات را به دفتر خانه، مطالعه یا اتاق مهمان با نور طبیعی کم یا بدون نور اضافه کنید و از تعادل حریم خصوصی و نور لذت ببرید.
درهای شیشه ای کشویی برای ایجاد فضاهای مجزا: خانه های مدرن با درهای کشویی شیشه ای مات بسیار بزرگ می توانند به برخی از طراحی های قدیمی، یک پیچ و تاب مدرن بدهند.
درهای تراس و پاسیو: از پرده های قدیمی یا پرده های روی درهای کشویی باغ خود خسته شده اید؟ از شیشه مات برای کنترل نور طبیعی استفاده کنید، فضای بیرون را صمیمی تر کنید و از طراحی خنک تر داخل نیز لذت ببرید.

آیا استفاده از درب ضد حریق برای ایمنی ساختمان اجباری است؟

سخن پایانی

شیشه های مات یکی از تولیدات جدید در هنر شیشه های هوشمند می باشد. برای خرید می توانید از طریق همین فروشگاه سانادر اقدام نمایید. ما بهترین ها را برای شما انتخاب می کنیم زیرا رضایت شما در اولویت کار ما قرار دارد. 

  
چرا از شیشه مات در درب های شیشه ای استفاده کنیم؟

تاریخ درج: 1401.07.23

82

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook