تک جداره، چگونه پنجره خود را عایق بندی کنیم؟

چاپ صفحه

از شیشه های تک جداره کمتر و کمتر استفاده می شود، زیرا مد، شیشه های دو جداره است که بدیهی است مزایای بسیار بیشتری را به همراه دارد. با این حال، باز هم باید به مفهوم تک جداره برگردیم تا همه ریز و درشت ها را بدانید و بتوانید با آگاهی کامل از حقایق انتخاب کنید.
شیشه تک جداره
به پنجره ای که فقط یک جداره دارد، پنجره تک جداره می گویند. این دستگاه ها با توجه به راندمان بسیار پایین از نظر عایق حرارتی کمتر و کمتر برای لعاب بیرونی استفاده می شوند. بنابراین پنجره های تک جداره بیشتر برای استفاده در داخل خانه رایج هستند.
تک جداره و عایق حرارتی
واضح است که این لعاب است که درجه عایق صوتی و حرارتی یک پنجره را تعیین می کند. برچسب ها حداقل سطحی را برای دستیابی به موارد زیر تعریف می کنند:
تضمین عایق بندی بهینه پنجره های شما
این سطح که با ضریب U نشان داده می شود باید تا حد امکان پایین باشد. هرچه این ضریب کمتر باشد، عملکرد عایق بالاتر است. تک جداره دارای میانگین U-value 5.9 است، و همانطور که شما می گویید، این بسیار زیاد است، زیرا مقدار آن باید کمتر یا مساوی دو باشد. این یک ایده کلی از همه چیزهایی که در انتظار ما است می دهد. 

شیشه تک جداره

 

از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای جلوگیری از اتلاف انرژی است.

تک جداره و عایق صدا
نمی توان گفت که عایق حرارتی چنین نوع لعابی بهترین عایق موجود در بازار است. عایق صدا به ضخامت شیشه بستگی دارد: در همان ضخامت، شیشه تک جداره کارآمدتر از شیشه دوجداره است.
تک جداره یا دو جداره انتخاب کنیم؟
با تعریف سطح عملکرد هر لعاب است که می توانیم مقایسه ای را ایجاد کنیم که مفید باشد. همانطور که قبلا دیدیم ضریب تک جداره بسیار زیاد است و به همین دلیل است که امروزه استفاده از آن تقریبا صفر است.
تک جداره، چگونه پنجره خود را عایق بندی کنیم؟
اگر در خانه خود پنجره های تک جداره دارید و لزوما بودجه لازم برای تغییر شیشه دوجداره را ندارید، می توان راه حل دیگری را در نظر گرفت: عایق کاری یا شیشه بیش از حد.
عایق کاری پنجره های تک جداره: تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از واشر فوم، رزین یا ماستیک در تمام طول فریم است. مشکل این است که اثربخشی آن نسبتاً کوتاه است و نیاز به نگهداری منظم دارد.
پوشش بیش از حد: ایده این است که یک قاب دوم را روی قاب پنجره خود قرار دهید. این کار بر روی قاب بسیار سنگین تر می شود، اما در عین حال عایق صدا و حرارت را ده برابر می کند.
قیمت تک جداره 
قیمت تک جداره بسته به متریال پنجره شما متفاوت است. قاب پنجره می تواند از جنس پی وی سی، چوب یا آلومینیوم باشد: پنجره پی وی سی مقرون به صرفه ترین راه حل و پنجره چوبی کم هزینه ترین راه حل است. برای دریافت قیمت ها، می توانیم از همین سایت(سانادر) اقدام نمایید و قیمت تک جداره را مشاهده نمایید.

 

تک جداره یا دو جداره انتخاب کنیم؟

 

حفاط استیل درب های شیشه ای علاوه بر ایمنی که به ساختمان می بخشد زیبایی آن را نیز دو چندان خواهد کرد.


مزایای نصب شیشه تک جداره
برای ساکنان خانه، این امر به ویژه در کاهش استفاده از روشنایی الکتریکی به لطف نفوذ بهتر نور روز به اتاق مورد نظر، منجر می شود. از طرفی در صورت بهره مندی از ورود بهتر خورشید در فصل پاییز و بهار می توان نیاز گرمایشی این اتاق را کاهش داد.
یک قاب چوبی به طور قابل توجهی گرانتر از قاب PVC یا آلومینیومی است، اما متریال آن گرمتر است و اگر ساختمان قدیمی باشد ممکن است مناسب تر باشد.
شیشه تک جداره PVC مقرون به صرفه تر است. 
نگهداری یک قاب چوبی محدودتر از قاب آلومینیومی یا PVC است. در واقع، این دو ماده به سادگی باید با آب و مواد شوینده تمیز شوند، در حالی که چوب نیاز به استفاده از محصولات محافظتی در برابر انگل دارد.

آیا استفاده از درب ضد حریق برای ایمنی ساختمان اجباری است؟

سخن پایانی
اکنون با دانستن ویژگی و مزایای شیشه های تک، دو و سه جداره که دو مورد آخر را در سایر مقالات ذکر کرده ام، بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام جداره برای پنجره شما مناسب می باشد. برای خرید هر کدام از جداره ها می توانید به راحتی از همین سایت سانادر خرید نمایید و آن را در محل مورد نظر خود نصب نمایید و از مزایای آن بهره مند گردید.

 
 تک جداره، چگونه پنجره خود را عایق بندی کنیم؟

تاریخ درج: 1401.07.23

75

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook