تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی

چاپ صفحه

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی
بازار لعاب های ایمنی مدل های زیادی را می بیند که از نظر محافظت یا راحتی برای کاربران با هم رقابت می کنند. در میان آنها، شنیدن در مورد شیشه سکوریت و شیشه معمولی است، اما تفاوت بین این دو نام در جایی نیست که شما انتظار دارید.
شیشه سکوریت چیست؟
شیشه سکوریت شده در دماهای بسیار بالا گرم می شود و سپس توسط جت هوا خنک می شود که باعث مقاومت بیشتر آن شده و ویژگی های تکه تکه شدن ایمن را به آن می دهد. بنابراین، در صورت شکستن، شیشه به قطعاتی می شکند که خیلی تیز نیستند و کوچکتر از شیشه های تصفیه نشده هستند که خطر بریدگی را محدود می کند. گرم کردن شیشه مقاومت آن را در برابر ضربه، تغییرات دما و خمش بسیار بیشتر می کند. توجه به این نکته ضروری است که پس از گرم شدن شیشه، دیگر نمی تواند تغییری ایجاد کند. مشخصات فنی شیشه سکوریت
شیشه سکوریت بسته به مقاومت مورد نیاز می تواند شیشه ای ساده، چند لایه یا عایق باشد.

شیشه سکوریت چیست؟

 

آیا می دانستید  از کرکره برقی شفاف می توان به عنوان پارتیشن متحرک نیز استفاده کرد؟

 

کاربرد شیشه سکوریت
شیشه سکوریت که اغلب برای طراحی شیشه های دو جداره استفاده می شود، محافظت بیشتری از پنجره ها، نرده های بالکن و همچنین سقف های شیشه ای مختلف ارائه می دهد. ظرفیت های حرارتی، عایق، استحکام، ایمنی و شفافیت قابل توجه آن همگی از مزایایی هستند که باید برای بخش حرفه ای و همچنین برای افراد در نظر گرفته شود.
مقاومت آن در برابر باد برای نصب پنجره ها، نماها و سقف های ساختمان های مرتفع مطلوب است. تمایل آن به عبور نور یکی از عناصر انتخابی برای طراحی واحدهای لعابدار بزرگ است. کیفیتی که برای تولید انواع درب ها و مبلمانی که سبک نورانی آنها به طور فزاینده ای مورد تقاضا است، بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.
شیشه سکوریت را می توان در صورت نیاز سوراخ کرد و بریدگی کرد، اما راه حل های سندبلاست، میناکاری یا چاپ روی صفحه را نیز برای زیبایی بیشتر ارائه می دهد. به منظور به دست آوردن خواص امنیتی مطلوب، می توان آن را در شیشه های لمینت مونتاژ کرد و سطح محافظت در برابر سارق را به حداکثر رساند. 
در داخل و خارج از منزل، شیشه سکوریت تطبیق پذیری زیادی را نشان می دهد و ویژگی های سودمند را با هم ترکیب می کند. بنابراین، دانستن تمام کاربردهای احتمالی آن ضروری است تا بتوانید آن را با احتیاط توصیه کنید و رضایت کامل و کامل مشتریان خود را جلب کنید.

 

 

کاربرد شیشه سکوریت

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که پارتیشن شیشه ای دارد، امکان هماهنگ سازی آن با هر نوع طراحی دکوراسیونی که در نظر دارید است

 

شیشه سکوریت ایده آل در حمام، آشپزخانه 
برای ارائه بهترین مشاوره به مشتریان، دانستن مشخصات تمام محصولات موجود و کیفیت آنها مهم است. خواص شیشه سکوریت برای حمام و آشپزخانه ایده آل است. با به ارمغان آوردن نور و شفافیت، از آن برای دیوارهای دوش، اسپلش بک، مبلمان یا کف هود استفاده می شود. به منظور تطبیق بهتر با هر عنصر، آن را به صورت شیشه سکوریت و پلی کربنات یا به شکل آجر ظاهر می شود. 
طراحی اسپلش بک شیشه سکوریت ایمنی ساکنین را تضمین می کند و طراحی واقعی را به اتاق اضافه می کند. منبع نور در آشپزخانه است، همچنین می توان از آن برای ایجاد یک میز کار شیک و مدرن استفاده کرد. حساسیت زیادی به لکه ندارد. همچنین تمیز کردن آن بسیار آسان است، این گزینه عالی برای دادن زیبایی به خانه است.
تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی
شیشه سکوریت شده تا 5 برابر بیشتر از یک نوع شیشه معمولی در برابر ضربه مقاوم است، تا دمای 700 درجه سانتیگراد گرم می شود، قبل از اینکه خیلی سریع از طریق یک انفجار هوای سرد در دمای 300 درجه سانتیگراد سخت شود. بنابراین می تواند تغییرات دمایی 200 درجه سانتیگراد را تحمل کند و ضخامتی بین 4 تا 19 میلی متر دارد. برای به دست آوردن جامد حتی بیشتر، می توان آن را با حرارت دادن آن در محلول نمکی در دمای 400 درجه سانتی گراد بین 12 تا 36 ساعت، از نظر شیمیایی تصفیه کرد. نوعی شیشه سکوریت که عموما برای پنجره‌های هواپیما، سلول‌های فتوولتائیک، تجهیزات زرهی یا پناهگاه‌های اتوبوس در نظر گرفته می‌شود. یکی دیگر از خصوصیات ذاتی شیشه سکوریت این است که وقتی می شکند، مجموعه ای از خرده های کند را تشکیل می دهد. یک جنبه اطمینان بخش که علاوه بر خواص مفید آن از نظر عایق، آن را به محصولی بسیار مورد توجه حرفه ای ها و افراد تبدیل می کند.

آیا استفاده از درب ضد حریق برای ایمنی ساختمان اجباری است؟

سخن پایانی
شیشه سکوریت به عنوان یک شیشه ایمنی در برابر صدمات در نظر گرفته می شود و می تواند برای کاربردهای خاصی مانند صفحه حمام، پارتیشن، آب پاشیدن آشپزخانه یا مبلمان خیابان، دیوارهای داخلی، درها و پنجره ها در مکان های عمومی استفاده شود.

  
تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی

تاریخ درج: 1401.07.23

244

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook