ویژگی و کاربرد شیشه های هوشمند

چاپ صفحه

در این مقاله می خواهم در مورد ویژگی و کاربرد انواع شیشه های هوشمند برای شما بگویم. پس تا انتهای این مقاله با من همراه شوید تا بر اطلاعات خود بیفزایید.
شیشه مات کننده
شیشه مات کننده، یک خانواده از محصولاتی است که از شیشه فعال استفاده می کنند. شیشه مات کننده، از شفاف (اثر شیشه مات) به مات در انتقال نور تغییر می کند. این یک راه حل منحصر به فرد برای مدیریت فضا با کنترل آنی رنگ مادی است که راحتی کامل از حریم خصوصی، نور، آکوستیک و امنیت را تضمین می کند. از جنبه فنی، یک فیلم از کریستال های مایع بین دو لایه شیشه قرار داده شده است. این فیلم به یک فرمان الکتریکی واکنش نشان می دهد. 

شیشه مات کننده

 

از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای این است که از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

 

کاربرد شیشه مات کننده

شیشه هوشمند

 این شیشه ها به دلیل قابلیت های اضافی که ارائه می دهند معمولا در معماری فضاهای عمومی و خصوصی، هتل ها و بیمارستان ها استفاده می شوند.

چگونه با انواع پارتیشن شیشه ای فضای خود را زیبا تر کنیم؟

شیشه الکتروکروم برای تعدیل نور روز
فرآیند Electrochrome که از یک فناوری نوآورانه حاصل شده است، امکان تعدیل نور و گرمای منتقل شده به داخل فضای محافظت شده را به دلخواه (کنترل دستی یا خودکار) ارائه می دهد. این بستگی به نور خورشید، فصول یا تمایل کاربر دارد. شیشه الکتروکروم به یک پالس الکتریکی با شدت کم واکنش نشان می دهد و از لایه های رسانای متناوب و لایه های عایق تشکیل شده است. بنابراین، به طور قابل توجهی و در زمان دلخواه، راحتی نور را تغییر می دهد و در عین حال دید بیرون را حفظ می کند.
موارد استفاده: بیرونی، برای نما، ایوان و سایبان.
توجه داشته باشید که انواع دیگر شیشه ها به لعاب اجازه تغییر رنگ و تیره شدن بسته به انحنای خورشید را می دهند. اینها لنزهای ترموکرومیک هستند. به لطف لایه ای از کریستال های مایع که بین دو لایه شیشه قرار داده شده یا یک فیلم از کریستال های مایع که روی پنجره اعمال می شود، این شیشه ها به دما واکنش نشان می دهند. لنزهای فتوکرومیک نیز وجود دارند که با توجه به شدت تابش دریافتی متفاوت هستند.
شیشه حرارتی
شیشه حرارتی از دو طرف توسط یک لایه نازک فلزی شفاف پوشانده شده است که الکتریسیته را هدایت می کند. تحت تأثیر جریان الکتریکی گرم می شود و گرما را به صورت تابش حرارتی منتشر می کند. با مصرف کم انرژی، سطح شیشه تا دمای محیط گرم می شود و کشش سنتی از بین می رود.
کاربرد شیشه حرارتی
عملکردهای آن، آن را برای بسیاری از کاربردهای خارج از منزل (نما، پنجره، پنجره‌های کناری، پنجره‌های سقف، ایوان‌ها و سایبان‌ها) و همچنین در داخل ساختمان (پارتیشن‌ها، درها و صفحات شیشه‌ای) مناسب می‌سازد. تقریبا به طور نامرئی در قاب ها مانند شیشه های معمولی قرار می گیرد و مانند یک بخاری برقی ساده مستقیما به شبکه برق وصل می شود.
شیشه فتوولتائیک
شیشه فتوولتائیک با تبدیل انرژی خورشید الکتریسیته تولید می کند و می تواند به باتری متصل شود یا به شبکه محلی متصل شود. بسته به درجه فنی آن، شیشه فتوولتائیک می تواند متصل و عایق باشد. این یک محصول کمیاب است که هنوز کمی در بازار توزیع شده است.
موارد استفاده: بیرونی، ایوان.

آیا استفاده از درب ضد حریق برای ایمنی ساختمان اجباری است؟

 

 

 ویژگی و کاربرد شیشه های هوشمند

تاریخ درج: 1401.08.04

257

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook