نحوه باز کردن کرکره برقی به صورت دستی

چاپ صفحه

 

 نحوه باز کردن کرکره برقی به صورت دستی
کرکره های برقی راحت، کاربردی، قابل کنترل از راه دور، ایمن هستند، اعم از چرخشی، کشویی و..... . زمانی وجود دارد که به دلیل قطع برق بی حرکت می شوند. در اینجا نکاتی برای با زکردن کرکره برقی خود در صورت قطع برق آورده شده است که با مطالعه آن می توانید به راحتی درب کرکره ای خود را باز کنید.
چگونه کرکره ها را در صورت قطع برق باز کنیم؟
در هنگام قطع برق نمی توانید کرکره های موتوری خود را باز یا ببندید؟ وحشت نکنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا آنها مجهز به باتری یا میل لنگ اضطراری هستند: به لطف این دو سیستم، می توان کرکره ها را بدون برق باز کرد. اگر کرکره ها مجهز به مکانیزم اضطراری نیستند، تنها راه حل این است که صبور باشید و در مواقع اضطراری از در بیرون بروید. اما خوشبختانه، قطع برق اغلب کوتاه مدت است. حتی بدون دستگاه اضطراری، کرکره های برقی در اکثر موارد به سرعت دوباره کار می کنند.

 

چگونه کرکره ها را در صورت قطع برق باز کنیم؟

 

با میل لنگ اضطراری
میل لنگ اضطراری کرکره ای دقیقا بر اساس همان اصل میل لنگ کلاسیک کار می کند. این لوازم جانبی در سمت راست یا چپ قرار می گیرد. میله توسط یک قلاب و حلقه به غلتک کرکره برقی متصل می شود. میل لنگ به سادگی از داخل خانه یا آپارتمان کار می کند تا آن را بالا یا پایین بیاورد.
اگر کرکره شما دارای میل لنگ اضطراری است، این ساده ترین و سریع ترین راه حل است. از نظر زیبایی، تنها در صورت لزوم می توان میل لنگ را برداشت و آن را به عقب بازگرداند. و اگر این راه حل به شما احساس امنیت می دهد، در انتخاب کرکره های جدید دریغ نکنید که به نصاب خود بگویید.

درب ضد حریق باعث افزایش امنیت اشخاص درون ساختمان و کاهش خسارات وارده بر اثر آتش سوزی می شود و در ساختمان های بلند و در راه پله ها و پاگرد اضطراری استفاده می شود تا باعث خروج راحت تر مردم در هنگام آتش سوزی شود.

با باتری پشتیبان
برخی از کرکره های برقی دارای باتری پشتیبان هستند. در صورت خرابی، این به شما این امکان را می دهد که کرکره های برقی را کاملا عادی کار کنید. در صورت قطع برق طولانی مدت به عنوان مثال پس از طوفان، تعمیرکار شما همچنین می تواند پیشنهاد دهد کرکره برقی را با یک باتری پشتیبان باز یا بسته کند. مراقب باشید که خودتان اتصالات الکتریکی را انجام ندهید، بلکه با یک متخصص تماس بگیرید.

کرکره با باتری پشتیبان

 


تعمیر کرکره
در صورت خرابی طولانی مدت، به عنوان مثال، پس از هوای شدید، ترجیحا از یک برقکار برای کارکرد کرکره ها استفاده کنید. از تلاش برای دستکاری موتور به تنهایی و بدون درخواست از یک متخصص خودداری کنید.
مشکل کرکره
با کرکره های برقی، پیشگیری بهتر از درمان است. نصب دستگاه اضطراری در هنگام نصب کرکره برقی، اجباری نیست اما اکیدا توصیه می شود. این یکی از مواردی است که هنگام انتخاب کرکره برای ساخت و ساز یا بازسازی باید در نظر گرفت. و این مهمتر است زیرا سیستم باید با برقی که کرکره ها را تغذیه می کند سازگار باشد.
کرکره ها را می توان با یک عملیات اضطراری دستی، قابل استفاده در یک یا چند دهانه خانه تنظیم کرد. این فقط یک میل لنگ است که در صورت قطع برق با قلاب آن را ثابت می کند. برخی از مدل‌های کرکره‌های برقی دارای یک باتری پشتیبان هستند که در هنگام قطع برق قابل کنترل است. حتما از نصاب خود برای مشاوره دریغ نکنید. 

آیا می دانستید از کرکره برقی شفاف می توان به عنوان پارتیشن متحرک نیز استفاده کرد؟

چگونه می توان یک کرکره برقی را از بیرون باز کرد؟
مدل های اخیر با بالا بردن جلوی جعبه به راحتی مانند کمد باز می شوند. اما گاهی مقاومت می کنند. در این حالت، یک پیچ گوشتی صاف بردارید و به آرامی انجام دهید کنید تا سخت افزار شما خراب نشود.
چگونه کرکره برقی را بدون ریموت کنترل باز کنیم؟
برای جلوگیری از این نوع ناراحتی، می توانید کرکره برقی با قابلیت جدا شدن دستی را انتخاب کنید. این کرکره ها مجهز به میل لنگ هستند که به آنها اجازه می دهد حتی اگر کنترل از راه دور خود را گم کرده اید یا در صورت قطع برق، کار کنند.

مزایای حفاظ های استیل
یکی از موضوعاتی که سبب شده تا حفاظ استیل بیشتر از دیگر محصولات مشابه، مورد توجه کاربران قرار گیرد، نگهداری راحت و خاصیت ضد زنگ بودن آن است. 

سخن پایانی
آیا می توانید مدل یا مارک کرکره خود را به ما بگویید؟ در واقع، سیستم های بسته شدن و مسدود کردن در صورت قطع برق بسته به سازنده می تواند متفاوت باشد. اگر جعبه محتوی موتور از بیرون قابل دسترسی است، توصیه می کنیم با یک برقکار تماس بگیرید تا کرکره ها را کار کند. توصیه نمی کنیم بدون تماس با یک متخصص واجد شرایط، موتور کرکره را سرهم کنید.

 
نحوه باز کردن کرکره برقی به صورت دستی

تاریخ درج: 1401.08.04

250

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook