شیشه ضد گلوله

چاپ صفحه

شیشه ضد گلوله را بیشتر بشناسیم
حادثه می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. از زمانی که اسلحه و گلوله در جهان اختراع شد و بشر شروع به استفاده از آن کرد؛ یکی از علل حادثه مختص به گلوله شد. از گلوله در کارهای امنیتی و حفاظتی استفاده می‌شود. سالیان دراز افراد مهم در معرض حمله افراد سود جو قرار می‌گرفتند و آسیب می‌دیدند؛ از این رو شیشه ضد گلوله را طراحی و ساختند. شیشه ضد گلوله همان طور که از نامش پیداست، از عبور گلوله به داخل شیشه جلوگیری می‌کند و مقاومت شیشه را افزایش می‌دهد. شیشه ضد گلوله نه تنها در مقابل شلیک اسحله بلکه در برابر هر گونه ضربه می‌تواند مقاوم باشد؛ در این مقاله در وب سایت سانادر قصد داریم نگاهی به شیشه ضد گلوله و نکاتی درباره آن بیاندازیم پس با ما همراه باشید.



نگاهی دقیق به شیشه ضد گلوله
شیشه ضد گلوله شبیه به شیشه‌های معمولی است که در هر جایی می‌توانیم آن را ببینیم؛ با این تفاوت که در برابر ضربه وارده ناشی از گلوله چندین برابر مقاوم تر است. شیشه ضد گلوله‌های اولیه از چند لایه متناوب شیشه و فیلم پلیمری تشکیل شده است؛ در صورتی که مدل پیشرفته شیشه ضد گلوله شامل پلاستیک سخت ساخته شده از پلی کربنات با لایه‌های شیشه و پلاستیک ضخیم است که با نوار نازکی از پلاستیک پوشیده می‌شود. 



کارایی شیشه ضد گلوله
شیشه ضد گلوله فقط برای ماشین افراد مهم نیست؛ بلکه کارایی دیگری هم دارد و امروزه به دلیل ویژگی‌های آن، به فور قابل کارکرد و استفاده است. شیشه ضد گلوله در طلافروشی‌ها، فروشگاه‌ها، مناطق حفاظت شده، بانک و امکان امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.



ضخامت شیشه ضد گلوله
شیشه ضد گلوله باید در یک ضخامت خاص و مهم طراحی و تولید شود که با توجه به کاربرد آن با همدیگر تفاوت دارد. ضخامت شیشه ضد گلوله می‌تواند از 8 تا 75 میلی متر متفاوت باشد و همین طور ضخامت هر لایه آن می‌تواند بین 4 تا 10 میلی متر باشد و لایه چسب بین آن باید 1 تا 3 میلی متر اندازه داشته باشد.



مقاومت شیشه ضد گلوله
زمانی که اسم شیشه ضد گلوله به ذهن آدم خطور می‌کند این است که می‌تواند در برابر هر گلوله‌ای مقاومت کند. در صورتی که شیشه ضد گلوله و یا هر شیشه دیگری یک حد تحملی دارد. به عنوان مثال یک شیشه ضد گلوله مقاوم می‌تواند با شلیک سه یا چهار گلوله بشکند و مقاومت آن بستگی به ضخامت آن دارد. مقاومت شیشه‌های ضد گلوله پیش از عرضه آن به بازار توسط ابزارهای مختلف تست و سنجیده می‌شود.



شیشه ضد گلوله یک طرفه
شیشه‌های ضد گلوله هم انواع گوناگونی دارد. شیشه ضد گلوله، طرفه یکی از انواع آن است. منظور از این مدل شیشه، این است که یک طرف آن در مقابل گلوله مقاوم است. یعنی یک نفر می‌تواند از داخل شیشه را بکشند اما از خارج این کار را نمی‌تواند انجام دهد. این مدل شیشه‌های ضد گلوله در امکانی که ورودی‌های بیرونی آن مهم هستند نصب می‌شوند.



بر چسب ضد گلوله
خیلی از افراد پس از این که از شیشه معمولی در محل کار یا خانه استفاده کرده‌اند به این فکر می‌افتند که آیا شیشه معمولی را می‌توان ضد ضربه کرد. اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که به دنبال این سوال می‌باشد، باید بهتان بگوییم بله. شیشه‌های معمولی را هم با استفاده از بر چسب ضد گلوله می‌توان خیلی مقاوم کرد. این برچسب‌ها نمی‌گذارند تا شیشه در برابر ضربه پودر شود. همچنین بر چسب‌های ضد گلوله یک سری مزایایی دارند که عبارتند از:
قیمت مناسب نسبت به تعویض شیشه
برخورداری از خاصیتی مشابه با شیشه لمینیت
مقاوم در برابر ضربه
مقاوم در مقابل حرارت



مزایای شیشه ضد گلوله
شیشه ضد گلوله یک سری ویژگی‌های منحصر به فرد دارد که عبارتند از:
کیفیت دید بالا بدون هیچ انحرافی در دید
طول عمر نسبتا بالا نسبت به شیشه
قابلیت طراحی و تولید در اندازه‌های مختلف
دارای لایه‌های پی وی بی بدون رنگ

 

قیمت شیشه ضد گلوله
تا به این جا با شیشه ضد گلوله و کارایی آن آشنا شده‌ایم، اگر تصمیم به خرید شیشه ضد گلوله گرفته‌اید باید هزینه آن را هم در نظر بگیرید. درباره قیمت شیشه ضد گلوله تا حد زیادی به مدل آن وجود دارد. شیشه ضد گلوله هم میزان مقاومت آن در برابر گلوله در قیمت گذاری آن تاثیر زیادی دارد. از طرفی نصب شیشه ضد گلوله هم تا حد زیادی در تعرفه تاثیر گذار است. یادتان باشد نصب شیشه ضد گلوله در کیفیت آن نقش پر رنگی ایفا می‌کند. این مدل شیشه باید توسط فردی انجام شود که به ساختار آن آشنایی کامل داشته و تمام استانداردها را در آن رعایت کند. 



فاکتورهای مهم در قیمت شیشه ضد گلوله
نوع شیشه ضد گلوله که کریستال باشد یا سکوریت
ابعاد شیشه ضد گلوله
رنگ شیشه ضد گلوله، برنزی، بی رنگ یا دودی باشد
تعداد لایه‌های پلی کربناتی که بین شیشه‌ها قرار می‌‌گیرد
ضخامت شیشه ضد گلوله از 4 تا 10 میلی متر



نکاتی درباره خرید شیشه ضد گلوله
اولین نکته‌ای که باید درباره خرید شیشه ضد گلوله در نظر بگیرید این است که محل نصب آن را هم حتما در نظر داشته باشید، شیشه ضد گلوله طلا فروشی، با خودرو با هم دیگر متفاوت هستند. اگر تجربه کافی برای خرید شیشه ضد گلوله ندارید؛ حتما از یک فرد با تجربه در این حوزه کمک بگیرید. ضمنا سعی کنید از شرکت‌های معتبر که استانداردهای لازم را برای فروش شیشه ضد گلوله رعایت می‌کنند خریداری کرده و سعی کنید خدمات نصب آن را هم دریافت نمایید. از  طرفی شرکت‌های معتبر برای شیشه ضد گلوله ضمانت نامه می‌دهند آن را در هنگام خرید لحاظ نمایید.

شیشه ضد گلوله سانادر

شیشه ضد گلوله

تاریخ درج: 1401.01.23

934

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook