درب اتوماتیک شیشه ای

چاپ صفحه

قطعات مهم درب اتوماتیک شیشه ای
امروزه درب اهمیت بسیار زیادی نسبت به گذشته دارد. در گذشته درب تنها برای ورود و خروج افراد مورد استفاده قرار می گرفت؛ در صورتی که امروزه فراتر از این هاست. درب شکل و شمال جدیدی به خود گرفته و در قالب های درب اتوماتیک شیشه ای به بازار می رود. درب اتوماتیک شیشه ای ویژگی های منحصر به فردی دارد که سبب شده امروزه در بازار محبوبیت بیشتری دارد. این مدل درب از قطعات مختلفی تشکیل شده است که نقش زیادی در کارکرد آن ایفا می کنند که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم پس با سانا در همراه باشید.

موتور درب اتوماتیک شیشه ای
موتور قلب هر وسیله ای است، اگر در یک دستگاه موتور خوبی وجود نداشته باشد نمی تواند عملکرد و بازدهی مناسبی از خود نشان دهد. در درب اتوماتیک شیشه ای موتور مهمترین قطعه آن است. موتور های مختلفی برای درب اتوماتیک با برند های گوناگون وجود دارد که یکی از محبوب ترین آن ها در بازار، موتور دانکر آلمان است. این موتور محصول کشور آلمان می باشد و از قطعات با کیفیت تشکیل شده است که وجود آن ها باعث کارکرد بهتر درب شده و همین طور عمر طولانی دارد. البته لازم به ذکر است امروزه در بازار دانکر تقلبی زیاد است که با ظاهر موتور دانکر آلمان فروخته می شوند؛ در صورتی که قطعات آن بی کیفیت و اقلبی هستند در زمان خرید حتما به ویژگی های موتور دانکر آلمان توجه کنید. موتور اصلی این کشور دارای مشخصاتی است که روی بدنه آن حک شده است و لیبل نیست. همچنین موتور دانکر آلمان شماره سریال قابل پیگیری است که در سایت رسمی کمپانی مشخص می باشد.

کنترل باکس درب اتوماتیک شیشه ای
کنترل باکس یا همان مادر بورد یکی دیگر از قسمت های درب اتوماتیک است که به عنوان درب اتاق فرمان عمل می کند. این درب اتوماتیک وظیفه دارد تا سرعت باز و بسته و باز شدن دستگاه را کنترل کند. کنترل باکس معمولا نمایشگر خطلا و تنظیمات دیجیتال دارد.


هرزگرد درب اتوماتیک شیشه ای
هرز گرد از دیگر قطعات مهم و کاربردی در درب اتوماتیک شیشه ای است که برای افزایش فاصله بین دو محور تسمه مورد استفاده قرار می گیرد. ضمنا در جاهایی که میزان قدرت انتقال کم می باشد از هرگزد استفاده می کنند. هر آسیبی که به تسمه برسد باعث شده تا هرگز با اختلال مواجه شود. استفاده از تسمه سفت کن یکی از راهکار هایی است که سبب شده تا تسمه شل نشود. ضمنا وجود هرزگرد سبب شده تا موتور یکنخوات و یک زمان حرکت کند.

فریم درب اتوماتیک شیشه ای
برای هر شیشه سکوریت که در درب اتوماتیک استفاده می شود از 4 عدد فریم به کار می برند. دور هر شیشه سکوریت یک  یا دو عدد پروفیل به صورت افقی و عمودی قرار می گیرند. پروفیل های افقی که در بخش های پایین و بالای شیشه قرار می گیرند و پروفیل کف و عمودی هم در طرفین آن قرار دارند که در اصطلاح به آن ها پروفیل بغل می گویند. به صورت کلی به ساختار این شیشه لت گفته می شوند. فریم درب اتوماتیک شیشه ای قطعه ی خیلی مهمی در آن است که زیبایی درب تا حد زیادی به آن بستگی دارد؛ اگر جذابیت درب برای تان مهم است حتما فریم را در نظر بگیرد تا هماهنگی و هارمونکی بیشتری با محیط و محل نصب داشته باشند. امروزه با توجه به اهمیت دکوراسیون داخلی، عموما از رنگ سفید بهره گرفته می شود. فریم انواع و اقسام گوناگونی دارد یکی از فریم های پر کاربرد، فریم آلومینیومی است که نسبت به سایرین در بازار فروش بیشتری دارد. فریم آلومینیومی، آلیاژ مرغوبی دارد که ایج آن بالای ده می باشد و سبک، مقاوم و زیبا می باشد و کیفیت خیلی زیادی دارد. فریم ها با مواد نانو شستشو داده می شوند تا هم مقاومت بالایی داشته و هم زیبا تر شوند.

 ریموت کنترل درب اتوماتیک شیشه ای
ریموت کنترل ها کارکردی شبیه به کلید ها برای قفل دارند. از آن جایی که هر قفل یک کلید مخصوص به خودش را دارد؛ هر ریموت کنترلی هم یک کد اختصاصی و منحصر به فرد دارد که رسمور آن را شناسایی می کند و برای آن تعریف شده است. رسیور تنها کدهایی را شناسایی کرده که برای آن قابلیت تعریف داشته باشند و همین دلیل سبب شده تا امنیت آن ها بیشتر باشد.



قطعات اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای در یک نگاه
• موتور
• کنترل باکس
• ریل و کاور
• متوقف کننده
• کاور اپراتور
• باطری
• ریموت
• قفل برقی
• کلید تعیین وضعیت
• حسگر

درب اتوماتیک شیشه ای

تاریخ درج: 1401.01.27

1452

59

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook